Previše tehnologije: Lopovi preuzimaju kontrolu nad automobilima hakujući im farove
Proizvođači se navodno trude da obezbede komunikacione sisteme u svojim vozilima nakon što su lopovi otkrili nove metode da zaobiđu napredne bezbednosne sisteme. U nekim slučajevima, lopovi preuzimaju kontrolu nad vozilima hakujući im farove.
Hot Hardware izveštava da se nova pretnja pojavila dok automobilske kompanije rade na poboljšanju bezbednosnih mera kao odgovoru na hakere koji iskorištavaju daljinske sisteme bez ključa i metode hotwiring-a koje se dele na društvenim medijima. Centralni nervni sistem modernih vozila, sabirnica Controller Area Network (CAN), sada je meta sofisticiranih lopova koji žele da lako zaobiđu sofisticirane mere bezbednosti i ukradu automobile.
U postu na blogu, dr Ken Tindel, tehnički direktor kompanije Canis Automotive Labs, objasnio je kako većina automobila ima „sofisticirane sisteme bezbednosti automobila, uključujući imobilajzer motora“, koji se mora zaobići da bi se vozilo ukralo. Putem CAN magistrale, lopovi su otkrili način da upadnu u komunikaciju automobila i pošalju lažne poruke koje otključavaju vrata i blokadu motora.
👉 Studija otkriva da “nema dokaza” da maske za lice štite ugrožene od COVID-a https://t.co/RonxYa3zmh
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) April 14, 2023
Slučaj Iana Tabora, čiji je automobil više puta hakovan pre nego što je ukraden, skrenuo je pažnju na slabost sistema CAN magistrale. Lopovi su očigledno koristili ožičenje farova da pristupe CAN magistrali automobila, koju su zatim koristili da pošalju niz lažnih poruka elektronskim kontrolnim jedinicama (ECU) kako bi preuzeli vozilo.
Iako CAN magistrala nije nova tehnologija, ovi incidenti su otkrili nedostatke u sistemu, kaže dr Tindel. „Komunikacija preko CAN magistrale nije baš bezbedna“, navodi on, izazivajući zabrinutost zbog široko rasprostranjene tehnologije CAN magistrale u automobilima, avionima, čamcima, traktorima i u još mnogo vozila.
Proizvođači automobila trenutno obezbeđuju komunikaciju sa CAN magistralom, ali još uvek nije jasno kako će kriminalci modifikovati svoje strategije kao odgovor na ove bezbednosne nadogradnje. Tekući sukob između proizvođača automobila i lopova će se nesumnjivo nastaviti kako se tehnologija bude razvijala, ostavljajući vlasnicima automobila da spekulišu o bezbednosti svojih vozila.