Lanac brze hrane u SAD uvodi bota sa veštačkon inteligencijom umesto ljudi
Prodavnice brze hrane Vendi, koje se obično nalaze pored saobraćajnica, navodno razvijaju četbot sa veštačkom inteligencijom koji pokreće Guglov softver dizajniran da automatizuje isporučivanje brze hrane.
Wall Street Journal razgovarao je sa izvršnim direktorom Vendi prodavnica Todom Penegorom, koji je rekao da će čet-bot lanca brze hrane biti pokrenut u junu u restoranu u vlasništvu kompanije u Kolumbusu, u Ohaju.
Vendin čet-bot za prodavnice uz put „biće veoma komunikativan“, objasnio je Penegor. Rekao je: „Nećete znati da razgovarate sa botom, mislićete da razgovarate zaposlenim.“
Vendijevi softverski inženjeri sarađuju sa Gugleom na izgradnji velikog jezičkog modela za razumevanje reči, popularnih izraza i fraza na različitim dijalektima i akcentima kada klijent naruči. Razumeće akronime jedinstvene za Vendi’s, kao što je „JBC“ za mali čizburger sa slaninom.
„Generativna AI tehnologija Google Cloud-a stvara nam ogromnu priliku da pružimo zaista diferencirano, brže i neometano iskustvo za naše klijente i omogućava našim zaposlenima da nastave da se fokusiraju na pravljenje odlične hrane i izgradnju odnosa sa obožavaocima koji im omogućavaju da se vraćaju na vreme i ponovo“, rekao je Penegor u odvojenom razgovoru o čet botu dok je razgovarao sa Gizmodom.
WSJ je izvestio da je čet-bot programiran da kupce namami da više kupuju tako što ih pita da li žele da kombinuju porudžbinu ili povećaju veličine. Kada se narudžbina završi, ljudi koji upravljaju kuhinjom će (koju će jednog dana zameniti roboti kuvari) pripremiti hranu pre nego što bude spakovana i stavljena u vreću za preuzimanje na prozoru.
👉 Šta se ovo dešava?! Mlađi muškarac upao u solarijum u Novom Sadu i ubio svoju devojku pa onda i sebe! https://t.co/IDTBT6Kgap
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) May 10, 2023
Glavni službenik za informacije kompanije Vendi Kevin Vaskoni rekao je za WSJ da je chatbot „verovatno u proseku bolji“ od najboljih predstavnika službe za korisnike kompanije. Rekao je da je cilj chatbot-a da poboljša brzinu i konzistentnost usluge pri uručivanju hrane. Oko 80% svih porudžbina hrane se daje uz put na prozoru lanca hamburgerija.
Osim Vendi prodavnica brze hrane, pisali smo i o potezima drugih restorana brze hrane, kao što je McDonald’s, da automatizuju prodavnice i zamene ljude.
Čak je i McDonald’s insistirao da se restoran potpuno automatizuje. McDonald’s je predstavio automatizovani restoran u Teksasu bez kontakta sa ljudima.
Proliferacija automatizacije u industriji brze hrane samo će značiti talas otpuštanja koji dolazi tokom ove decenije. Prema firmi za istraživanje tržišta IBISWorld, SAD ima više od 5 miliona radnika u tom sektoru.
Prisetite se nedavnog Goldmanovog izveštaja (dostupnog profesionalnim pretplatnicima na uobičajenom mestu) u kojem se navodi: „Dve trećine trenutnih poslova izloženo je određenom stepenu automatizacije veštačke inteligencije i da bi generativna veštačka inteligencija mogla da zameni do jedne četvrtine trenutnih poslova. Ekstrapolacija naše procene na globalnom nivou sugeriše da bi generativna veštačka inteligencija mogla da izloži automatizaciji ekvivalent od 300 miliona poslova sa punim radnim vremenom“ jer bi do „dve trećine zanimanja mogla biti delimično automatizovana pomoću AI“.
Drugim rečima, roboti dolaze, a poslovi će biti izgubljeni.