TESLA mora da povuče 1,1 milion svojih automobila kako bi se rešio problem sa kočenjem
Vozila ne dozvoljavaju vozačima da izaberu energetski regenerativni sistem kočenja, što može povećati rizik od sudara.
Iz Tesle su rekli da će pokrenuti bežično ažuriranje softvera za 1,1 milion vozila u Kini kao odgovor na problem kočenja i ubrzanja.
Kineski tržišni regulator identifikovao je problem kao „povlačenje proizvoda“, mada, kao što je tipično za Teslu, izgleda da se problem može rešiti ažuriranjem softvera. Nije jasno da li Tesla želi da kupci dovoze svoja vozila na bilo kakvo održavanje, niti da li postoji mogućnost povrata novca onima koji žele da vrate svoje automobile.
Opoziv obuhvata sva četiri Teslina modela vozila — Model S, Ks, 3 i I — oba uvezena i proizvedena u Kini, koja su proizvedena u periodu od 12. januara 2019. do 24. aprila 2023. godine. U saopštenju Državne uprave za Regulacija tržišta je opisala problem :
Vozila u okviru ovog opoziva ne dozvoljavaju vozaču da izabere strategiju energetskog regenerativnog kočenja.
Superpozicija gorenavedenih faktora može povećati verovatnoću da se greškom nagazi pedala gasa na duže vreme, što može povećati rizik od sudara i predstavljati opasnost po bezbednost.
👉 Ilon Mask za direktorku Tvitera postavlja uzdanicu Svetskog Ekonomskog Foruma https://t.co/5l96a3AiYk
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) May 12, 2023
Ovo je drugi opoziv Tesle u Kini. Ranije ove godine, kompanija je povukla 2.649 vozila nakon što je kineski regulator rekao da je hauba na određenim vozilima modela S u opasnosti da se otvori tokom vožnje.
Kina je Teslino najvažnije tržište, pri čemu su se prihodi kompanije iz te zemlje popeli na 18,2 milijarde dolara prošle godine sa 13,8 milijardi dolara prethodne godine. Tesla je u januaru 2023. prodala 66.051 električno vozilo proizvedeno u Kini, što je 18 odsto više u odnosu na prethodni mesec, prema podacima koje je objavilo Kinesko udruženje putničkih automobila.
Čini se da problem kočenja nije povezan sa Teslinim problemom „fantomskog kočenja“ koji je podstakao povlačenje i tužbe u SAD. Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu ispituje problem koji je pogodio najmanje 800 vlasnika vozila, koji su prijavili naglo kočenje kao odgovor na zamišljene opasnosti.
Tesla se suočio sa serijom povlačenja u SAD u vezi sa nizom drugih problema, uključujući njegov naglašeni proizvod Full Self-Driving. Ranije ove godine, Tesla je pauzirao uvođenje FSD-a nakon što je povukao skoro 363.000 vozila opremljenih kontroverznim sistemom za pomoć vozaču.
Sa svoje strane, izvršni direktor Tesle Elon Musk izrazio je prezir prema reči „povlačenje“ jer se neki od problema mogu rešiti ažuriranjem OTA softvera.