Autonomna vožnja! Od 2019 do danas automobili marke TESLA (Ilon Mask) povezani sa 736 sudara i 17 smrtnih slučajeva u SAD
Teslin sistem autopilota povezan je sa 736 sudara i 17 smrtnih slučajeva u Sjedinjenim Državama od 2019. godine, što je izazvalo ozbiljnu zabrinutost u vezi sa bezbednošću tehnologije za pomoć vozaču Elona Maska.
Vašington post izveštava da je Teslin sistem autopilota povezan sa 736 nesreća i 17 smrtnih slučajeva u SAD od 2019. godine, zbog čega je ozbiljno dovedena u pitanje bezbednost kompanijske tehnologije za pomoć vozaču.
Informacija je izazvala diskusiju o bezbednosti tehnologije autonomne vožnje jer otkriva značajan porast nesreća i smrtnih slučajeva povezanih sa autopilotom u prethodne četiri godine. Bilo je 17 fatalnih incidenata povezanih sa autopilotom, od kojih se 11 dogodilo od maja 2022, u odnosu na tri koja su dokumentovana u junu 2022.
U jednom ozbiljnom incidentu, Tilmana Mičela, 17-godišnjeg dečaka, udario je Tesla model I dok je navodno bio u režimu autopilota dok je izlazio iz školskog autobusa. Auto nikada nije usporio. Pogodio je Mitchella brzinom od 45 mph. Prema Mičelovoj tetki, Doroti Linč, tinejdžer je bačen u vetrobransko staklo, odleteo je u vazduh i sleteo licem na beton. Mičel je preživeo nesreću, ali je patio od problema sa pamćenjem, slomljene noge i preloma vrata.
„Da je to bilo manje dete“, rekla je Linč, „dete bi bilo mrtvo. Linč je izrazila zabrinutost zbog tehnologije, rekavši: „Molim se da je ovo proces učenja. Ljudi su previše poverljivi kada je reč o mašinama.“
Uprkos sve većim brigama, izvršni direktor Tesle Elon Musk nastavlja da brani sistem autopilota. On je tvrdio da su vozila opremljena autopilotom bezbednija za vožnju od onih kojima upravljaju samo ljudi. „U trenutku kada verujete da dodavanje autonomije smanjuje povrede i smrt, mislim da imate moralnu obavezu da je primenite iako će vas mnogi ljudi tužiti i kriviti“, rekao je Mask prošle godine. „Zato što ljudi čije ste živote spasili ne znaju da su im životi spašeni. A ljudi koji povremeno umiru ili se povređuju, oni definitivno znaju – ili njihova država zna.“
Kritičari tvrde da podaci jasno pokazuju nedostatke tehnologije. Misi Kamings, profesorka na Fakultetu za inženjerstvo i računarstvo Univerziteta Džordž Mejson i bivša viša savetnica za bezbednost u Nacionalnoj upravi za bezbednost saobraćaja na autoputu, tvrdila je da „Tesla ima teže — i fatalne — sudare od ljudi u normalnom skupu podataka“.
Podaci takođe dovode u pitanje Teslinu odluku da ukloni radarske senzore sa potpuno novih automobila i onemogući ih u već registrovanim vozilima. Prema nekim stručnjacima, ovaj izbor je možda doprineo porastu incidenata.
Neki ljudi se zalažu za zabranu automatizovane vožnje. Linč je, razmišljajući o nesreći svog nećaka, rekla: „Mislim da treba da zabrane automatsku vožnju. Mislim da bi to trebalo zabraniti.”