Starbaks zabranio dekoracije Prajda u svojim kafićima
Starbaks je pristao da prestane da promoviše LGBTQ ideologiju i zabranio je dekoraciju Prajda u prodavnicama na polovini meseca ponosa nakon konzervativnog negodovanja, saopštio je u utorak radnički sindikat kompanije.
Po uzoru na Target, koji je pokleknuo pred konzervativnim pritiskom i uklonio transrodnu odeću za decu i Prajd robu, korporativni menadžment Starbaksa uklanja ukrase Prajda koji su postali godišnja tradicija u kafićima.
Došlo je do talasa konzervativnog odbijanja kompanija koje promovišu LGBTQ+ kulturu i promovišu transrodne proizvode za decu. Počelo je kada je Bad Lajt napravio kampanju sa transrodnim influenserom Dilanom Malvenijem u martu, a prebacio se na drugu brzinu kada je Target prikazao svoju Prajd kolekciju kupaćih kostima, uključujući „tuck“ kupaće kostime za mušku decu koja žele da se predstave kao ženska. Target je rekao da će povući svoju Prajd robu kao odgovor na negodovanje.
„Poslednje dve nedelje, radnici Starbaksa su na društvenim mrežama prijavili da kompanija više ne dozvoljava da se ukrasi za Prajd nalaze u kafiću“, tvitovao je sindikat radnika Starbaksa.
👉 Ako vas neko pita ko vodi proteste?! Visoki funkcioner DS-a blizak Đilasu u APR-u registrovao udruženje “Srbija protiv nasilja” https://t.co/D5cvAGyoxJ
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) June 13, 2023
Poslednjih godina, Starbaks je usvojio pro-LGBTQ stav – barem u javnosti. Ove godine se čak udružio sa umetnikom Timom Singltonom kako bi dizajnirao seriju specijalnih čaša sa temom Prajda. Ali, prema sindikatu, radnicima u kafićima u najmanje 21 državi rečeno je da svi ukrasi za Prajd moraju da se uklone – čak i u radnjama sa sindikalnim organizacijama, gde Starbaks obično tvrdi da ne može da napravi velike promene bez prethodnog razgovora sa radnicima.
Ali portparol Starbaksa Endru Trul demantovao je te izveštaje, tvrdeći da nije bilo promena u korporativnoj politici u vezi sa prikazima za Prajd ili bilo koji drugi mesec promocije.
„Mi nepokolebljivo podržavamo LGBTQIA2+ zajednicu“, rekao je on u izjavi. „Nije bilo promene u politici po ovom pitanju i nastavljamo da ohrabrujemo naše lidere prodavnica da slave sa svojim zajednicama, uključujući i mesec ponosa SAD u junu“.
„Duboko smo zabrinuti zbog lažnih informacija koje se šire posebno u vezi sa našim inkluzivnim radnim okruženjem, kulturom naše kompanije i pogodnostima koje nudimo našim partnerima“, dodao je on.
Nulta Tačka/ThePeoplesVoice