Kruzeri samo jedne kompanije zagađuju više od svih automobila u Evropi ali EU ne planira da ih zabrani
Nova studija koju je naručila Evropska federacija za transport i životnu sredinu otkrila je da su toksične emisije sumpornih oksida sa 63 broda za krstarenje koje pripadaju Carnival Corporation bile 43% veće od svih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi.
Ova zapanjujuća statistika dolazi kada su lideri EU odlučili da zabrane male motore sa unutrašnjim sagorevanjem za automobile do 2035. Ali šta je sa „zelenim” brodovima za krstarenje? Kako bogatašima sprečiti uživanje?
„ Operator krstarenja koji najviše zagađuje bio je MSC Cruises , čija su plovila emitovala skoro isto toliko sumpora kao i svih 291 miliona automobila u Evropi. Kada se posmatraju matične kompanije, kao u našem originalnom izveštaju za 2019. godinu, Carnival Corporation je na vrhu sa 63 broda. pod svojom kontrolom emituje 43% više sumpornih oksida od svih evropskih automobila 2022. godine “, navodi se u studiji.
Da bi operateri brodova za krstarenje postigli status neutralnog ugljen-dioksida, ovo bi moglo potrajati decenijama.
👉 Kakva ekipa! U Vatikanu se sastali Papa, Bil Klinton i Aleks Soroš (VIDEO) https://t.co/Aq0ZUCyxPO
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 6, 2023
Prema studiji, oko 40% brodova za krstarenje u knjigama narudžbi svetskih brodogradilišta su LNG motori sa dvostrukim gorivom. „Kada rade na LNG, ovi brodovi će uzrokovati manje zagađenje vazduha, ali su štetniji od lož ulja iz klimatske perspektive zbog ispuštanja metana iz njihovih četvorotaktnih motora“, navodi se u studiji.
Studija je nastavljena: „Kompanije za krstarenje treba da prestanu da ulažu u plovila na LNG pogon i daju prioritet tehnologijama sa nultom emisijom, kao što su vodonične gorivne ćelije, baterije i energija vetra.
Studija pokazuje da karnevalska plovila zagađuju više od evropskih automobila, ali ono što je zapanjujuće je da su zakonodavci EU prvo krenuli na automobile u svom krstaškom ratu za „ozelenjavanje“. Zašto ne brodovi za krstarenje?