Najveće evropske telekomunikacione kompanije uvode EU digitalni ID sistem
U značajnoj inicijativi koja ima za cilj da obezbedi i pojednostavi digitalno područje za građane širom Evropske unije, tri najveća mobilna operatera na kontinentu – O2 Telefonica, Deutsche Telekom i Vodafone – u partnerstvu su sa EU da sprovedu opsežno ispitivanje digitalnih identiteta na terenu.
Ova inicijativa je deo širih napora EU da promoviše digitalizaciju i dublju integraciju u svim državama članicama i ukazuje na unapređenje društva i na unapređenje kontrole.
Digitalni identitet je onlajn ličnost koja se može potvrditi u digitalnom svetu. Terensko ispitivanje će se fokusirati na standardizaciju ovih identiteta širom EU i moglo bi uključiti njihovu interoperabilnost.
Postojeće usluge na mreži, koje obuhvataju onlajn kupovinu do zdravstvene zaštite i civilne usluge, nude pogodnosti, ali su bile predmet kritike zbog nesigurnih ili skupih metoda verifikacije identiteta. Novi propisi EU imaju za cilj da isprave ova pitanja. Međutim, glavna zabrinutost je da koncentracija osetljivih informacija u digitalnim identitetima može predstavljati značajne rizike po privatnost, s obzirom da bi hakovanje moglo da otkrije širok spektar ličnih podataka.
Lideri partnerskih mobilnih operatera izrazili su podršku i entuzijazam za projekat. Valentina Daiber, član odbora i glavni direktor za pravne i korporativne poslove u o2 Telefonica, istakla je da će digitalni identiteti poboljšati korisnost pametnih telefona, omogućavajući glatkiju interakciju između javnih vlasti i građana.
Mark Volberg: Holivudski pedofili „nemaju gde da se sakriju“
https://t.co/maepTORrgE— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 13, 2023
Štaviše, dostupnost podataka konsolidovanih u digitalnim identitetima može predstavljati mogućnosti za zloupotrebu. Vlade i korporacije bi mogle da iskoriste ove informacije za nadzor ili diskriminatorne prakse. Ova zabrinutost povećava važnost primene strogih zakona o privatnosti i etičkih smernica za korišćenje podataka.
Mihael Jungvirt iz Vodafona Nemačke, direktor za javnu politiku i spoljne poslove i član Izvršnog odbora, naglasio je da digitalizacija mora biti jednostavna, bezbedna i bez ograničenja. On je sugerisao da digitalni identitet može dodati vrednost samo kada pojedinci veruju i lako koriste aplikaciju, što je cilj koji njegova organizacija želi da postigne promocijom kroz učešće u projektu EU „POTENCIJAL“.
Konzorcijum „POTENCIJAL“, najveći među četiri konzorcijuma koji predvode terenska ispitivanja EU, testiraće novčanike digitalnog identiteta u 19 zemalja. Testovi uključuju korišćenje digitalnih identiteta za zadatke kao što su otvaranje bankovnih računa, sticanje digitalnih vozačkih dozvola i iznajmljivanje automobila. U toku su i probe za onlajn servise za građane i elektronske potpise.