Lanac supermarketa u Nemačkoj duplirao CENE ključnih prehrambenih proizvoda zbog očuvanja ŽIVOTNE SREDINE
Vodeći nemački lanac supermarketa izazvao je kontroverzu zbog podizanja cena ključnih prehrambenih artikala kako bi ljudima pokazao navodnu „pravu cenu“ za životnu sredinu i zdravlje ljudi.
Peni Markt, koji ima preko 2.000 prodavnica širom Nemačke, podigao je cenu osnovnih prehrambenih artikala kao što su sir i kobasice za čak 94 odsto u pokušaju da pokaže koliko je kompanija ekološki svesna.
Prema izveštaju Der Spiegel-a , lanac supermarketa je do sada primenio svoj sistem „prave cene“ samo na devet od više od 3.000 proizvoda na svojim policama.
U okviru šeme je pakovanje bečkih kobasica poraslo sa 3,19 evra na 6,01 evro preko noći. U međuvremenu, „prava cena“ veganskog šnicle bila je samo nekoliko centi viša od prvobitne cene.
Kompanija je saopštila da želi da podigne svest o budućem uticaju nekih namirnica na životnu sredinu i zdravlje građana.
Veganka i Influenserka umrla od izgladnjivanja – Jela samo voće i nije pila voduhttps://t.co/LQv2DD4tui
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 2, 2023
„Moramo da prenesemo neprijatnu poruku da cene naših prehrambenih proizvoda koje se formiraju duž lanca snabdevanja ni na koji način ne odražavaju ekološke troškove“, rekao je glavni operativni direktor kompanije Stefan Gorges .
Ovaj prodavac je kritikovan zbog toga što se upustio u zelenu akrobaciju usred krize troškova života u kojoj se mnogi Nemci bore da sastave kraj s krajem, pri čemu su računi u supermarketu već glavni trošak, a inflacija je i dalje iznad šest odsto.
Stručnjak za marketing Hans-Vili Šrojf primetio je da zelena kampanja nije mogla doći u gorem trenutku, rekavši: „Tečak u vremenu je problematičan kada većina potrošača pati od još uvek visoke inflacije.
„Cene ne padaju, stabilizovale su se na ovom visokom nivou“, dodao je on. „Mislim da je sada teško izvući ‘troškove’ budućih i nematerijalnih faktora iz novčanika kupaca.“
Ovaj potez je takođe razbesneo nemačke farmere, koji su optužili kompaniju da pokušava da „ozeleni” svoj imidž i da bi im, ako bilo šta drugo, trebalo poslati ekstra profit od zelenog poreza s obzirom na to da lanci supermarketa obično koriste svoju ogromnu kupovnu moć da smanje cene u pregovorima sa poljoprivrednicima.
Kampanja je dobila podršku Grinpisa, koji je pohvalio projekat jer je pokazao javnosti da se „proizvodi mnogo hrane bez obzira na životnu sredinu i klimu“.
Peni nije usamljena među nemačkim trgovcima koji pokušavaju da iskoriste svoje pozicije za klimatski aktivizam, a Lidl je ranije ove godine najavio da planira da smanji količinu prodanog mesa kako bi podstakao „alternativne“ izvore proteina kako bi nekako sačuvao životnu sredinu.