A SIGURNOST? MA KO ŠIŠA SIGURNOST! TESLA ĆE DA DOZVOLI DA IGRATE IGRICU DOK VAS AUTOMOBIL VOZI
Sigurnost, ko o tome razmišlja?! Samo se opustite u vašem Tesla automobilu, i igrajte vašu omiljenu video igricu dok ne stignete na odredište.
Tesla je ažurirala svoj softver omogućavajući putnicima u vozilu da igraju video igrice na centralnom ekranu osetljivom na dodir dok su u pokretu, postavljajući pitanja o bezbednosti i ometanju vozača. Ranije su se video igrice mogle igrati samo dok je vozilo bilo parkirano.
Međutim, kako je preneo The New York Times, ažuriranje softvera putem bežičnog interneta izbačeno je prošlog leta, što je omogućilo mogućnost pokretanja nekih igara bez obzira na to da li automobil stoji ili ne, što je izazvalo ozbiljnu zabrinutost za sigurnost.
The Verge je u Tesla Model 3 potvrdio da se Sky Force Reloaded, Solitaire i The Battle of Polytopia mogu igrati na središnjem ekranu osjetljivom na dodir dok je vozilo u pokretu. Obaveštenje traži od igrača da potvrdi da nije vozač pre pokretanja igre, ali poruka teško da odvraća. Vozač može lako dodirnuti „JA SAM PUTNIK“ i igrati složenu akcionu igru poput Sky Force-a dok je u pokretu.
Neke interaktivne aplikacije u automobilu radile su u pokretu čak i pre ažuriranja, uključujući podlogu za crtanje i karaoke mod u muzici, što takođe upozorava vozača da ne učestvuje.
Jedan vlasnik Modela 3, izjavio je za Times da je podneo žalbu NHTSA nakon što je otkrio da se igre mogu igrati dok se vozio u njegovom automobilu. Ta žalba neće biti prva. Tesla trenutno ima 59 pritužbi vlasnika na model 3.
Portparol NHTSA je rekao za Reuters da sa kompanijom „razgovara“ o pitanju video igrica u pokretnim automobilima. „Sudari izazvani smetnjama su zabrinjavajući, posebno u vozilima opremljenim nizom praktičnih tehnologija kao što su ekrani za zabavu“, rekao je portparol za Reuters. “Svesni smo zabrinutosti vozača i razgovaramo o ovoj funkciji s proizvođačem.”
Tesla ima reputaciju da redovno zaobilazi sigurnosna pravila i ignoriše preporuke regulatora za poboljšanja. Kompanija nudi verziju svog naprednog sistema pomoći vozaču nivoa 2 pod nazivom “Full Self-Driving”, koji ne čini njena vozila autonomnim i zahteva od vozača da budu oprezni dok su u pokretu.
Američka vlada se ponovo zainteresovala za Teslu, nedavno najavivši da istražuje incidente u kojima su Teslini automobili koji su radili na autopilotu udarili u parkirana vozila hitne pomoći.
NHTSA takođe traži više informacija od Tesle o rastućem javnom beta testu FSD-a, nedavno pokrenutom procesu evaluacije „Safety Score“ za ulazak u program i ugovorima o tajnosti podataka koje je Tesla do nedavno nalagao korisnicima.
Ekrani osetljivi na dodir u vozilima brzo postaju norma jer proizvođači nastavljaju da uklanjaju taktilne tastere i dugmad sa svojih vozila. Mnoga vozila zbog toga postaju opasnija. Prema studiji iz 2019. godine, vozači mogu biti ometeni i skrenuti pogled s puta do 40 sekundi po zadatku.
Tesla je pionir u upotrebi bežičnih ažuriranja softvera u automobilskoj industriji, koristeći ažuriranja u stilu pametnog telefona kako bi svojim električnim vozilima dodala funkcije poput poboljšane pomoći vozaču glupim uskršnjim jajima poput „režima James Bond-a“. Kompanija je takođe predstavila čitav paket video igara koje naziva Tesla Arcade.
Tesla je počela da koristi unutrašnju kameru za praćenje vozača za svoj beta program Full Self-Driving, koji omogućava vozačima da koriste automatsko upravljanje, zadržavanje trake i prilagodljivi tempomat na lokalnim ulicama bez autoputa. Ali velika većina Teslinih vozila ne koristi nikakve kamere za praćenje pokreta očiju vozača kako bi se osiguralo da drže svoju pažnju ka putu.