Američki lanac brze hrane KFC pozvao kupce u Nemačkoj da se sete nacističkog pogroma Jevreja uz piletinu sa sirom
Američki lanac brze hrane KFC izvinio se kupcima u Nemačkoj zbog reklame kojom su pozvani da obeleže Kristalnu noć uz piletinu sa sirom.
U seriji napada nacista na Jevreje u noći 9. novembra 1938. godine, više od 90 ljudi je ubijeno, a njihove radnje i sinagoge uništene.
Ovaj događaj se smatra početkom Holokausta, sistemskim progonom i genocidom nacističke Nemačke nad Jevrejima.
Poruku, koja je kritikovana zbog neosetljivosti, kompanija je objasnila kao „grešku u sistemu“.
„Danas se obeležava Kristalna noć! Počastite se nežnim sirom na hrskavoj piletini! Trenutno u KFC-u“, glasila je poruka lanca brze hrane na njihovoj aplikaciji u sredu na 84. godišnjicu ove tragedije.
„Veoma nam je žao, odmah ćemo izvršiti unutrašnju kontrolu kako se ovo ne bi ponovilo. Izvinite za ovu grešku“, navedeno je u naknadnoj poruci.
Mnogim događajima i diskusijama, koje bi trebalo da podsete na nacističko ubistvo više od šest miliona Jevreja uoči Drugog svetskog rata, u Nemačkoj se obeležava godišnjica Kristalne noći.
Danijel Šugarman, direktor za odnose sa javnošću u Odboru britanskih Jevreja poslanika, ocenio je poruku KFC-a kao „apsolutno odvratnu“.
„Zar ste ovoliko u stanju da pogrešite baš na obeležavanje Kristalne noći, KFC Nemačka. Sram vas bilo!“, napisala je na društvenoj mreži Tviter Dalija Grinfeld, pomoćnica direktora za evropske poslove u jevrejskoj nevladinoj organizaciji Antidifamacijska liga.
Za ovaj incident kriv je sistem za slanje poruka, navodi se u saopštenju KFC Nemačka za magazin Njuzvik.
Lanac brze hrane je naveo da je „automatizovano obaveštenje povezano sa kalendarima koji uključuju nacionalne praznike“.
Kažu da se „iskreno“ izvinjavaju za „neplaniranu, neosetljivu i neprihvatljivu poruku“ i navodi da je komunikacija u aplikaciji suspendovana dok traje ispitivanje sistema.
„Razumemo i poštujemo težinu i istoriju ovog dana, i ostajemo posvećeni pravičnosti, uključenosti i posvećenosti prema svima“, završila je kompanija rečima.
Nulta Tačka/B92