Američki lanac brze hrane KFC pozvao kupce u Nemačkoj da se sete nacističkog pogroma Jevreja uz piletinu sa sirom

Američki lanac brze hrane KFC pozvao kupce u Nemačkoj da se sete nacističkog pogroma Jevreja uz piletinu sa sirom

Američki lanac brze hrane KFC izvinio se kupcima u Nemačkoj zbog reklame kojom su pozvani da obeleže Kristalnu noć uz piletinu sa sirom.

U seriji napada nacista na Jevreje u noći 9. novembra 1938. godine, više od 90 ljudi je ubijeno, a njihove radnje i sinagoge uništene.

Ovaj događaj se smatra početkom Holokausta, sistemskim progonom i genocidom nacističke Nemačke nad Jevrejima.

Poruku, koja je kritikovana zbog neosetljivosti, kompanija je objasnila kao „grešku u sistemu“.

„Danas se obeležava Kristalna noć! Počastite se nežnim sirom na hrskavoj piletini! Trenutno u KFC-u“, glasila je poruka lanca brze hrane na njihovoj aplikaciji u sredu na 84. godišnjicu ove tragedije.

„Veoma nam je žao, odmah ćemo izvršiti unutrašnju kontrolu kako se ovo ne bi ponovilo. Izvinite za ovu grešku“, navedeno je u naknadnoj poruci.

Mnogim događajima i diskusijama, koje bi trebalo da podsete na nacističko ubistvo više od šest miliona Jevreja uoči Drugog svetskog rata, u Nemačkoj se obeležava godišnjica Kristalne noći.

Danijel Šugarman, direktor za odnose sa javnošću u Odboru britanskih Jevreja poslanika, ocenio je poruku KFC-a kao „apsolutno odvratnu“.

„Zar ste ovoliko u stanju da pogrešite baš na obeležavanje Kristalne noći, KFC Nemačka. Sram vas bilo!“, napisala je na društvenoj mreži Tviter Dalija Grinfeld, pomoćnica direktora za evropske poslove u jevrejskoj nevladinoj organizaciji Antidifamacijska liga.

Za ovaj incident kriv je sistem za slanje poruka, navodi se u saopštenju KFC Nemačka za magazin Njuzvik.

Lanac brze hrane je naveo da je „automatizovano obaveštenje povezano sa kalendarima koji uključuju nacionalne praznike“.

Kažu da se „iskreno“ izvinjavaju za „neplaniranu, neosetljivu i neprihvatljivu poruku“ i navodi da je komunikacija u aplikaciji suspendovana dok traje ispitivanje sistema.

„Razumemo i poštujemo težinu i istoriju ovog dana, i ostajemo posvećeni pravičnosti, uključenosti i posvećenosti prema svima“, završila je kompanija rečima.

Nulta Tačka/B92

Ne propustite

TIODOROVIĆ U SVOM STILU! NAJAVLJUJE NOVE KOVID TALASE

TIODOROVIĆ U SVOM STILU! NAJAVLJUJE NOVE KOVID TALASE

Sa nikad većim samopouzdanjem ČUVENI član Kriznog štaba, epidemiolog i
NEMA SKRIVANJA ILI LAŽNIH IMENA! Kina od 27. juna zahteva od društvenih mreža da verifikuju svakog korisnika

NEMA SKRIVANJA ILI LAŽNIH IMENA! Kina od 27. juna zahteva od društvenih mreža da verifikuju svakog korisnika

Kineska administracija za sajber prostor izdala je nove propise 27.