Amerika ukida tehnologiju gašenja motora: Hoće li Evropa imati hrabrosti da sledi primer ili će ostati zarobljena u „Zelenim diktatima“?

Amerika ukida tehnologiju gašenja motora: Hoće li Evropa imati hrabrosti da sledi primer ili će ostati zarobljena u „Zelenim diktatima“?

Administracija Donalda Trampa najavila je kraj za jednu od najomraženijih tehnologija u savremenim automobilima – automatsko gašenje motora na semaforima, poznato kao start/stop sistem. Američka Agencija za zaštitu životne sredine (EPA) planira da ukine podsticaje za ovu funkciju, uz obrazloženje da je vozači masovno preziru i da donosi više frustracije nego koristi.

„Start/stop tehnologija: kada vam auto ‘umre’ na svakom crvenom svetlu da bi proizvođači mogli da kažu da brinu o planeti“, napisao je direktor EPA Li Zeldin 12. maja. „EPA je to odobrila, svi je mrze – sada to popravljamo.“

Opšta panika režima, slede velike promene u Srbiji | Vladimir Pavićević | Mario Zna, 329 Uživo

Sistem automatskog gašenja motora uveden je širom sveta kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisija ugljen-dioksida, posebno u urbanim sredinama. Kada se vozilo zaustavi, motor se gasi, a ponovo se pokreće kada vozač pusti kočnicu. Tehnologija je naročito promovisana u Evropskoj uniji kroz stroge propise o emisijama CO₂ i obavezne ciljeve za proizvođače automobila.

Ali, dok Evropa i dalje ide putem sve strožih „zelenih“ propisa, SAD sada naglo menjaju kurs. Prema EPA podacima, tehnologija je u SAD ušla u široku upotrebu pod Obaminom administracijom – od manje od 1% novih vozila 2012. do gotovo 45% 2021. godine. Ipak, vozači su godinama izražavali nezadovoljstvo: sistem zna da kasni sa paljenjem, smeta u gradskoj vožnji i gotovo ga je nemoguće trajno isključiti.

S druge strane, EPA tvrdi da start-stop sistemi mogu poboljšati potrošnju goriva za do 5% i smanjiti emisije ugljen-dioksida za 1,8 do 2,4%, u zavisnosti od vrste i veličine vozila. Međutim, nova administracija stavlja u prvi plan udobnost vozača i slobodu izbora, a ne klimatske ciljeve po svaku cenu.

Ova promena deo je šire deregulacione ofanzive Trampove administracije, koja uključuje i ukidanje propisa o efikasnosti kućnih aparata kao što su tuševi, veš mašine i grejalice. Prema zvaničnicima, cilj je da se zaustavi „radikalna zelena agenda“ koja, kako kažu, smanjuje performanse proizvoda i povećava troškove za potrošače.

Pitanje koje sada lebdi nad Evropom jeste – da li će slediti američki primer i preispitati svoje stroge klimatske propise, ili će ostati čvrsto vezana za tzv. zelene ciljeve, uprkos nezadovoljstvu potrošača? Dok proizvođači automobila u EU već ulažu milijarde evra u elektrifikaciju i niskougljenične tehnologije, sve više vozača negoduje zbog sveprisutnih, ponekad i nametnutih „eko-funkcija“ koje otežavaju svakodnevnu vožnju.

U atmosferi rastuće energetske neizvesnosti, inflacije i tehničke zavisnosti, SAD šalju jasnu poruku: vreme je da se pita i običan čovek, a ne samo klimatski modeli.

Hoće li Evropa ostati dosledna svom „zelenom kursu“ – ili ćemo uskoro videti slične revizije u Briselu, Berlinu i Parizu?

Nulta Tačka/ZeroHedge

Ne propustite

Ukrajinski avion pun eksploziva koji je poleteo iz Niša srušio se na severu Grčke, svi članovi posade poginuli

Ukrajinski avion pun eksploziva koji je poleteo iz Niša srušio se na severu Grčke, svi članovi posade poginuli

Avion koji se sinoć nešto pre 23 sata srušio kod
Zelenski priznaje da sve više trupa dezertira

Zelenski priznaje da sve više trupa dezertira

Ukrajinski lider Vladimir Zelenski priznao je da su dezerterstva u