Деци старости од четири године у аустралијској држави Квинсленд нуди се могућност коришћења не-бинарних родних заменица, саопштио је Министарство образовања ове острвске земље.
Родитељи у Квинсленду добијају питање да ли би желели да се за њихово дете у службеној документацији користе заменице они/њих (they/them).
Према извештају медија, сваког новембра васпитачи припремају такозвано „транзиционо писмо“ (transition statement) за децу стару четири или пет година која ће следеће године уписати основну школу.
Овај документ садржи опис дететових академских и уметничких способности, као и области у којима би требало више пажње. Извештај се затим предаје родитељима, а ако они желе, и основној школи у коју ће дете ићи.
У делу документа који се односи на род детета, родитељи могу да изаберу како желе да се за њихово дете користи заменица.
Бивши сенатор Квинсленда, Жерар Реник, раније је критиковао ову могућност:
„Сада се деца у предшколском узрасту питају о својим заменицама… Шта се десило са тим да деца буду само деца?“ рекао је он.
„Које ће последице имати увођење сексуално-политички обојених садржаја у свест наше деце, на њихово самопоштовање и начин на који ће се односи према другима касније?“
„Иденитетска политика треба да остане ван учионице, колико је то тешко?“
Квинслендска агенција за наставу и процене (QCAA), која надгледа наставни план и програм и регулише школске оцене, одговорна је за припрему тих писама.
Подаци QCAA показују да је 46 родитеља ове године у целој држави изабрало заменицу они/њих за своје дете.
Једна изненађена мајка изјавила је за аустралијске медије да је писала министру образовања Џон-Паулу Лангброку како би изразила свој бес због „шокантне“ одлуке.
Министар је одговорио да је QCAA независно тело, те да он нема директну власт над њим, али да је обавештен да је укључивање заменица они/њих намењено „подстицању укључености и признавању разноликости у заједници“.
„QCAA је расподелио овај образац. Смата се да су родитељи најбоље позиционирани да одлуче како ће га попунити“, рекао је министар образовања.
Међутим, психијатар за децу и адолесценте Џилиан Спенсер упозорила је да је ово „штетно и за појединог детета и за осталу децу у учионици“.
Она је нагласила да деца предшколског узраста тек уче о свету, и да им давање конфузних и политички обојених информација о њиховом или туђем роду може имати дугорочне последице.
Нулта Тачка/Медији