
Bela britanska deca u manjini u četvrtini škola u Engleskoj
Zvanični podaci britanskog Ministarstva prosvete pokazuju da su bela britanska deca danas manjina u svakoj četvrtoj školi u Engleskoj.
Analiza popisa učenika iz januara, sprovedenog u više od 21.500 osnovnih i srednjih škola, otkriva da u četvrtini njih većinu čine učenici koji su etničke manjine ili nisu bele britanske nacionalnosti. U 72 škole nije registrovano nijedno dete bele britanske pripadnosti, dok u još 454 škole ona čine manje od 2% ukupnog broja učenika, prenosi britanski Telegraf.
Vreme razotkrivanja: U toku je političko čišćenje Srbije | Ilija Vuksanović | Mario Zna
Promena je posebno vidljiva u velikim gradovima poput Londona, Birmingema, Mančestera, Bredforda i Lestera.
Na primer, u Rokvud akademiji u Birmingemu nijedan od 1.084 učenika nije bele britanske nacionalnosti, dok je u školi Loksford u Londonu od 2.779 učenika samo 12 registrovano kao beli Britanci.
Ovi podaci objavljeni su istovremeno sa izveštajem Univerziteta u Bakingemu koji predviđa da će beli Britanci postati manjina u ukupnoj populaciji Ujedinjenog Kraljevstva u narednih 40 godina.
Prema studiji profesora Meta Gudvina, udeo stranog i drugog generacijskog stanovništva porašće sa trenutnih ispod 20% na 33,5% u naredne 25 godine. Do kraja veka, šest od deset građana u Velikoj Britaniji neće biti rođeno u zemlji ili će imati makar jednog roditelja imigranta, a svaki peti stanovnik biće musliman.
Ove demografske promene pokrenule su nova pitanja o sposobnosti države da se nosi sa tolikim društvenim i kulturnim promenama.
Istovremeno, zabrinutost zbog legalne i ilegalne imigracije podstiče porast podrške stranci Reform, koja je na poslednjim lokalnim izborima u Škotskoj ostvarila značajan rast.
Podaci iz škola takođe ukazuju na rastući problem obrazovne neuspešnosti bele radničke klase.
Ministarstvo prosvete priznaje da je to „skandal“ i najavljuje nezavisnu istragu o obrazovnim ishodima ove grupe. Ranije studije pokazuju da ta deca zaostaju ne samo u poređenju sa imućnijim vršnjacima, već i sa siromašnim učenicima iz manjinskih zajednica.
Iako je problem višestruko istraživan, do sada je malo toga konkretno urađeno. Upozorava se i na to da korišćenje izraza „bela privilegija“ dodatno otuđuje siromašne bele zajednice koje se već osećaju zaboravljeno.
Nulta Tačka/Mediji