Čuveni američki proizvođač automobila otpušta 14% radne snage u Evropi
Američki proizvođač automobila Ford saopštio je da će otpustiti 4.000 svoje radne snage u Evropi, pridružujući se proizvođačima automobila koji pokušavaju da smanje troškove usred slabe prodaje električnih vozila (EV) i konkurencije iz Kine.
Otpuštanje radnika predstavlja oko 14 odsto od 28.000 Fordovih radnika u Evropi i oko 2,3 odsto njegove ukupne radne snage od 174.000, a biće završeno do kraja 2027. godine, saopštila je kompanija u sredu. Najveći deo otpuštanja dogodiće se u Nemačkoj, gde je ugroženo 2.900 radnih mesta, i u Britaniji, gde se očekuje otpuštanje 800 radnih mesta.
Američki proizvođač automobila je najnoviji u nizu posle Nissana, Stellantisa i GM-a koji je pribegao drastičnom koraku u pokušaju da smanji troškove jer se automobilski sektor suočava sa izazovima, uključujući slabu prodaju električnih vozila. Ford je prošle godine najavio masovna otpuštanja kao deo plana štednje, rekavši da će ukinuti radna mesta kako bude prelazio na proizvodnju električnih vozila, koja zahteva manje osoblja.
Dejv Džonston, Fordov evropski potpredsednik za transformaciju i partnerstva, rekao je u saopštenju da je „kritično preduzeti teške, ali odlučne akcije kako bi se osigurala buduća konkurentnost Forda u Evropi“.
LUDILO! Trudo kaže da je borba protiv „klimatskih promena“ važnija od hrane za decu https://t.co/FcQBXa1WAZ
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) November 21, 2024
„Transformacija je posebno intenzivna u Evropi gde se proizvođači automobila suočavaju sa značajnim konkurentskim i ekonomskim preprekama, a istovremeno se bore protiv neusklađenosti propisa o CO2 i potražnje potrošača za elektrifikovanim vozilima“, navodi se u saopštenju.
Ova mera će zadati težak udarac vrhunskoj ekonomiji EU, Nemačkoj, gde je najveći proizvođač automobila u bloku – Folksvagen – ranije najavio da će razmotriti zatvaranje fabrika ili otpuštanja po prvi put u svojoj 87-godišnjoj istoriji.
Razvoj dolazi u trenutku kada se proizvođači automobila u EU suočavaju sa svojim najgorim mesecima od pandemije Covid-19. Prodaja automobila unutar bloka pala je za 200.000 vozila u prvih osam meseci 2024. u poređenju sa istim periodom prošle godine, prema Centru za automobilska istraživanja.
Ranije ove godine, hiljade demonstranata upalo je u Brisel u znak protesta protiv Folksvagenovih planova da zatvori Audijev objekat u belgijskoj prestonici.
Nemački automobilski sektor je u padu u poslednjih pet godina, izgubivši svoju konkurentnost zbog budžetskih ograničenja, kao i zbog odbijanja zemlje da uvozi jeftinu rusku energiju.
Nulta Tačka/RT