Свиђало се то некоме или не, рекламе су одраз културе. Маркетинг изражава норме, вредности и демографију једног друштва. Он треба да служи тржишту, да привуче одређену циљну групу или најзаступљенију публику ради продаје производа и услуга. Али, рекламе могу бити и средство пропаганде – не да би продавале пиће или аутомобиле, већ идеологију.
То је већ годинама доминантна тенденција на Западу. Већина реклама садржи политичке поруке, често прикривене, али када се једном примете – више их није могуће игнорисати.
Најновији пример долази из Данске, где је државна телевизија финансирала пропагандни спот који се представља као реклама за научни програм под називом „Еволуција“.
У споту се појављује „стручњак“ који прекида разговор данског пара(белаца) док флертују. Он им објашњава да је историја ратова у Данској увела „страни ДНК“ у њихову генетику, што их је „заштитило од болести“. Потом њихову везу упоређује са инбридингом(када се венчавају рођаци) и саветује их да пронађу нове партнере са „егзотичнијим“ генима.
Жена се на то осмехује, делујући заинтригирано.
Серија је првобитно настала 2020. године, али се ове године поново емитује са порукама о „инбридингу“. Очигледно је да данска телевизија није приметила колико се јавност променила и одмакла од „пробуђене“ (woke) идеологије која је доминирала између 2020. и 2025. године. Овај спот је потпуна супротност кампањи „Учини то за Данску“ из 2014, која је позивала парове да имају више деце и помогну у борби против пада наталитета.
☦️ Света Петка – светитељка која није тражила публику, већ истинуhttps://t.co/xOhodKF6NI
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) October 27, 2025
Осим што игнорише историјске и научне чињенице, ова реклама се савршено уклапа у тренд антипатичног односа према белцима који је последњу деценију све присутнији у европском маркетингу. Она очигледно промовише и став данске владе у корист масовне имиграције, због које је број странаца у земљи порастао на 16,3% у мање од десет година, праћен растом насиља за 30%.
Сличан тренд приметан је широм Европе и САД – у рекламама је све мање белаца, посебно мушкараца. У Великој Британији, на пример, 83% становништва су белци, али то се не би рекло по телевизијским рекламама. Црнци чине свега 4% популације, али чине више од 50% глумаца у рекламама, према подацима телевизије Channel 4.
Уместо парова белаца, западни маркетинг данас готово искључиво приказује мешовите бракове, иако они чине свега око 10% свих бракова у Европи и САД.
Међутим, ако неко у јавности помене ову несразмеру, биће оптужен за расизам. Уобичајени одговор гласи: „А зашто ти је то уопште важно?“
Али шта би било да се мањине систематски уклањају из реклама испод свог процентуалног удела у становништву? Добро знамо какав би био одговор.
Када је овог лета амерички бренд American Eagle објавио рекламу са глумицом Сидни Свини, у којој она говори о својим „добрим генима“, левичари су је оптужили за „нацистичку пропаганду“. Једна реклама која није следила доминантни наратив била је довољна да изазове хистерију.
Толико је политичкој левици стало да контролише поруке у рекламама. За њих је маркетинг средство друштвеног инжењеринга. А чини се да им је посебно стало да парове белаца не виде – ни у медијима, ни у стварном животу.
This ad in Denmark shows two Danes making out before an „expert“ shows up and tells them that they shouldn’t date each other because that is inbreeding and that they need to have kids with non-whites. pic.twitter.com/liNcIVCnez
— Ian Miles Cheong (@stillgray) October 26, 2025