Берлин, 26. август — Пад немачке индустрије се убрзава, а од 2019. године у овом сектору је нестало готово четврт милиона радних места, показује нова студија компаније Ernst & Young (EY) објављена у уторак.
Према подацима Савезне статистичке канцеларије, на које се студија позива, индустријска предузећа у Немачкој су у другом кварталу 2025. остварила приход од преко 533 милијарде евра, што представља пад од 2,1% у односу на исти период прошле године. Ово следи након мањег пада од 0,2% у првом кварталу.
Број запослених у индустрији пао је за 2,1% у другом кварталу, на укупно 5,43 милиона радника. У односу на 2019. годину, индустријска радна снага смањена је за 4,3%, односно 245.500 радних места је изгубљено, наводи EY.
Највећи пад забележен је у аутомобилској индустрији, са смањењем броја запослених од 6,7% у другом кварталу, што у апсолутним бројкама значи око 51.500 изгубљених радних места за само годину дана.
Немачки произвођачи аутомобила попут Фолксвагена, Мерцедеса и Континентала налазе се под притиском оштре конкуренције из Азије, скупог преласка на електрична возила, као и високих увозних царина САД, што доводи до великог смањења радне снаге.
Иако Сједињене Државе остају најважније извозно тржиште за немачке индустријске производе, извоз у САД пао је за 10% у другом кварталу, док је извоз у Кину опао за чак 14%.
💉 Амерички педијатри пркосе Кенедију, али слушају СЗО: Зашто гурају „вакцине“ против ковида бебама?https://t.co/JE1OfPTfrN
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 25, 2025
Овим падом се само додатно потврђује тежак ударац који је немачка индустрија претрпела након увођења санкција Русији и престанка испоруке јефтиног руског гаса — ресурса који је деценијама био окосница њене конкурентности.
Растући трошкови енергената, нестабилно тржиште и ослањање на скупу електричну енергију из обновљивих извора учинили су немачке производе мање конкурентним, док се производни погони селе у земље са нижим трошковима.
Санкције имају цену. А немачка индустрија је плаћа — радним местима и падом производње.