Detaljni planovi Majkrosofta i Mete za borbu protiv „izbornih dezinformacija“

Detaljni planovi Majkrosofta i Mete za borbu protiv „izbornih dezinformacija“

I tako počinje. U stvari, skoro da i ne prestaje – još jedan izborni ciklus je uveliko na putu u SAD. Ali ono što se pojavilo ovih poslednjih nekoliko godina, i ono što nastavlja da se pojavljuje kako se bliži dan izbora, jeste uloga najuticajnijih društvenih platformi/tehnoloških kompanija.

Pritisak na njih je ponekad javan, ali uglavnom nije, kao što su nas Tviter fajlovi naučili; i imajući to u vidu treba posmatrati razne najave o borbi protiv „izbornih dezinformacija“ koje dolaze iz Big Tech-a.

Mada, nikada se ne može odbaciti mogućnost da neki – recimo, Microsoft – to rade sasvim dobrovoljno. Ta kompanija je sada izašla sa onim što naziva „novim koracima za zaštitu izbora“, i ovu brigu za integritet izbora uokviruje šire nego samo ono što se dešava u SAD.

Od EU do Indije i na mnogim, mnogim mestima između, izbori će biti održani u narednih godinu dana, kaže Microsoft, međutim, ovi demokratski procesi su u opasnosti.

„Dok birači koriste ovo pravo, druga sila je takođe na delu da utiče i eventualno ometa ishode ovih konsekventnih takmičenja“, navodi se u postu na blogu čiji su koautori potpredsednik Majkrosofta i predsednik Bred Smit.

Pod „drugom silom“, da li bi Smit možda pomislio na Big Tech? Ne. On govori o „više autoritarnih nacionalnih država“, a Majkrosoftove „Obaveze o zaštiti izbora“ nastoje da se suprotstave toj pretnji u planu od 5 koraka koji će biti sproveden u SAD i drugde gde će se održati „kritični“ izbori.

Kritičnije od drugih zašto i šta Microsoft želi da zaštiti – sve je veoma nejasno.

Ali jedna od mera je šema digitalnih metapodataka Content Credentials, slična vodenom žigu mima. Međutim, s obzirom na to da najčešće korišćeni pregledač, Chrome, nije prijavljen u grupu (C2PA) koja je stvorila Content Credentials, ostaje pitanje koliko će biti od pomoći političkim kampanjama koje koriste ovu tehnologiju u svojim slikama ili video zapisima, „da prikažu kako, kada i ko je sadržaj kreirao ili uređivao, uključujući i ako ga je generisao AI.”

Meta (Facebook) je takođe najavio sopstveni napor u istom duhu, nastojeći da se bori sa izmenjenim sadržajem kao što su deepfakes – u slučaju da se „spajaju, kombinuju, zamenjuju i/ili postavljaju sadržaj na video, stvarajući video koji izgleda autentično (… i) verovatno bi doveo u zabludu prosečnu osobu.“

Kao i uvek, vrlo jasna i koncizna definicija koja se lako primenjuje – ne.

A ko će pomoći da se to sprovede? Nema iznenađenja.

Prema izveštajima, Meta će se „osloniti na ‘nezavisne partnere za proveru činjenica’ da pregledaju medije u potrazi za lažnim sadržajem koji je prošao kroz novi zahtev kompanijama za otkrivanje podataka.“

Nulta Tačka/ZeroHedge

Ne propustite

Sve manje roditelja veruje vakcinama: Izgubljeno poverenje u sistem

Sve manje roditelja veruje vakcinama: Izgubljeno poverenje u sistem

Nova anketa koju su sproveli istraživači sa Univerziteta Emori i
Spoljno-obaveštajna služba Rusije otkriva – EU radi na promeni vlasti u Mađarskoj

Spoljno-obaveštajna služba Rusije otkriva – EU radi na promeni vlasti u Mađarskoj

Evropska komisija doživljava aktuelno rukovodstvo Mađarske kao sve ozbiljniju prepreku