DHL UPOZORAVA DA ĆE SE GLOBALNI POREMEĆAJI U LANCU SNABDEVANJA NASTAVITI SLEDEĆE GODINE
Složena mreža pomorskih luka, kontejnerskih brodova i kompanija za transport koji prevoze robu širom sveta ostaje duboko zamršena.
UKOLIKO ŽELITE DA DOĐETE DO SLOBODNIH, PROVERENIH I ZABRANJENIH INFORMACIJA, PRATITE REDAKCIJU NULTE TAČKE NA TELEGRAMU – ,,Nulta Tačka – Telegram kanal”
Više od 18 meseci pandemije virusa primoralo je vlade da zatvore svoju ekonomiju i zauzvrat poremete globalne lance snabdevanja. Pojava varijante Delta metastazirala je u logistički pakao za otpremnike.
Blumberg je razgovarao sa kompanijama na prvoj liniji proizvodnje i transporta kako bi prikupio informacije o tome šta se dešava na terenu. Ono što su otkrili je povećanje poremećaja u lancu snabdevanja koji će potrajati i u 2022. godini.
„Ne očekujemo da će se stope vozarine stabilizovati u bliskoj budućnosti“, rekao je Karsten Michaelis, šef okeanskog tereta u DHL Global Forwarding Asia Pacific.
„Kombinacija jednogodišnjeg prekida, nedostatka kontejnera, zagušenja luka i nedostatka plovila na pravim pozicijama stvara situaciju u kojoj potražnja tereta daleko premašuje raspoložive kapacitete.“
Michaelis je rekao da su njegovi kupci dobili alternativne rute i načine prevoza za prevazilaženje ove krize. „Moramo biti spremni da će troškovi ostati na povišenim nivoima i ne očekuje se da se vrate na nivoe pre Covid-a“, rekao je on.
Globalne cene kontejnera su rekordno visoke.
Michaelis je rekao da je sezonski porast robe koja se najviše kupuje za praznike već počeo i da će okeanski teret ostati „tesan“ do kraja godine.
„Planiranje kapaciteta za božićnu sezonu počelo je mnogo ranije ove godine, jer su kapaciteti tako mali u prekookeanskom prevozu“, rekao je on. „Vidimo da su neki kupci čak isplanirali da avionom prevezu tipičnu sezonsku robu samo da bi bili sigurni da će ih imati na zalihama/u skladištu na vreme.“
U nizu otpremnica, pod naslovom „Kalifornijsko zagušenje blizu nove brzine, zastoj na istočnoj obali se pogoršava“ i „Zagušenje luka na zapadnoj obali SAD-a rekordno visoko usled poremećaja transpacifičnih trgovačkih ruta“, naznačili smo da se gužva u lukama na zapadnoj i istočnoj obali SAD-a još jednom povećava.
Najnovija vest sa linija fronta je da poremećaji u lancima snabdevanja ne jenjavaju uskoro i da će uticati da se potrošačke cene povećaju. Toliko o „prolaznoj“ naraciji Federalnih rezervi.
UKOLIKO ŽELITE DA DOĐETE DO SLOBODNIH, PROVERENIH I ZABRANJENIH INFORMACIJA, PRATITE REDAKCIJU NULTE TAČKE NA TELEGRAMU – ,,Nulta Tačka – Telegram kanal”
Nulta Tačka/ZeroHedge