Dojče Banka primorava zaposlene da instaliraju softver za nadzor kako bi pratili njihove pozive i poruke
Nakon niza skandala – uključujući 1MDB, odnosno otpuštene menadžere koji su plaćali račune striptiz klubova ili slali poruke kolegama sa S&M slikama, i naravno – kazne od 150 miliona dolara koju su platili „za značajne propuste“ u vezi sa Džefrijem Epštajnom – Dojče banka je sada postala Veliki brat za svoje zaposlene jer pritisak vlade da pojača nadzor jača.
Prema Fajnenšel tajmsu, najveći nemački zajmodavac je počeo da zahteva od određenih bankara da preuzmu i instaliraju mobilnu aplikaciju za nadzor Movius, koja omogućava osoblju da nadgleda pozive, tekstualne poruke i WhatsApp razgovore, prema navodima ljudi koji su upoznati sa tim.
Movius ima partnerstva sa raznim telekomima, kao što su Spring, Telstra, Telefonica i Blackberry, a koristilo ga je nekoliko finansijskih institucija tokom pandemije kako bi pratilo zaposlene koji rade od kuće, posebno one koji imaju strogo regulisane uloge kao što je trgovina.
DB je instalirao softver na telefone zaposlenih tokom poslednjih nekoliko nedelja, nakon nekoliko neprijatnih situacija visokog profila u koje su bili uključeni rukovodioci DWS-a i WhatsApp.
Bivši izvršni direktor Dojčeovog ogranka za upravljanje imovinom, DWS, označio je navodnu ekstenzivnu upotrebu WhatsApp-a od strane odlazeće izvršne direktorke Asoke Verman i drugih rukovodilaca DWS-a u pritužbi uzbunjivača nemačkom finansijskom nadzornom organu BaFin, piše Fajnenšel tajms.
FT je takođe ove godine izvestio da je izvršni direktor Deutsche-a Christian Seving razmenjivao prijateljske poruke na WhatsApp-u sa nemačkim biznismenom kojeg je banka napustila kao klijenta nakon niza potencijalno sumnjivih plaćanja. -FT
Iako ovo nije prvi put da je Deutsche Bank dospela na naslovne strane zbog praćenja zaposlenih, nemački kreditor se pridružuje kompanijama poput JPMorgan Chase, UBS, Julius Baer, Jeffries i Cantor Ficgerald u korišćenju Moviusa poslednjih godina – i primenjuje proširenje njihove upotrebe softvera za praćenje usred vladinih mera za praksu vođenja evidencije u bankama i opšte usklađenosti. I američka vlada i Uprava za finansijsko poslovanje Velike Britanije, kao i BaFin u Nemačkoj, zahtevali su da banke objasne kako nadgledaju ličnu komunikaciju svog osoblja.
Prema pisanju Tajmsa, BaFin je ranije ove godine prišao Dojčeu i zatražio da objasni kako osoblje koristi aplikacije za razmenu poruka. U međuvremenu, Bloomberg je izvestio da banka testira novo IT rešenje za poboljšanje načina na koji nadgledaju komunikaciju.
Credit Suisse, HSBC i JPMorgan su imali problema u vezi sa komunikacijom zaposlenih u poslednjih nekoliko godina. Credit Suisse je otpustio jednog investicionog bankara nakon što je koristio neodobrene aplikacije za razmenu poruka za komunikaciju sa klijentima, dok je HSBC-ovo odeljenje za usklađenost sprovelo istragu o korišćenju ličnih poruka ranije ove godine što je rezultiralo otpuštanjem neimenovanog FX trgovca zbog brokera koji mu je kupovao karte za Sportski događaj.
JPMorgan je u međuvremenu pristao da plati 200 miliona dolara SEC-u i CFTC-u zbog neuspeha da vodi evidenciju o komunikaciji osoblja na ličnim uređajima.
MARIO ZNA i NEDELJKO TODOROVIĆ- O ovome je ZABRANJENO pričati- Stručnjak rasturio KLIMATSKU AGENDU