Mediji kriju ovu vest! Električna vozila zapalila kuće na Floridi nakon poplava
Najmanje šest kuća se zapalilo na Floridi nakon što su poplavne vode iz uragana Helena potopile baterije električnih vozila (EV) i zapalile ih, rekao je 2. oktobra državni glavni finansijski službenik i vatrogasni šef Džimi Patronis.
Tokom konferencije za štampu sa guvernerom Ronom DeSantisom u Madeira Biču na Floridi, Patronis je rekao da su državni zvaničnici do sada videli 16 požara od električnih vozila samo u oblasti Tampa Bej, uključujući okrug Pinelas.
Guverner je upozorio vlasnike električnih vozila na Floridi da svoja vozila podignu na više mesto pre dolaska Helene, jer kontakt sa slanom vodom može da dovede do kratkog spoja u baterijama, izazivajući katastrofalnu lančanu reakciju poznatu kao termalni beg u kome se toplotna energija oslobađa iz baterije u izazvati požar.
„Jedna od pretnji koja nas veoma zabrinjava je tehnologija litijum-jonskih baterija – to su EV, kolica za golf i skuteri. Ovi uređaji se ne mešaju dobro sa slanom vodom“, rekao je Patronis.
Vozila se zapale nakon što se kratki spoj proširi između više ćelija u litijumskoj bateriji, objasnio je Tom Bart iz Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja.
„Ako je slana voda u stanju da premosti jaz između pozitivnih i negativnih terminala [baterije], onda to može da izazove kratak spoj“, rekao je Bart, koji je šef odeljenja za specijalne istrage u Kancelariji za bezbednost na putevima.
Fenomen je naizgled povezan samo sa slanom vodom, jer termalni bekstvo nije primećeno kod električnih vozila od poplava slatkom vodom u Kaliforniji.
Kada je uragan Ian presekao Harbor Šarlot na Floridi 2022. jačine kategorije 4, uz maksimalnu brzinu vetra od 150 milja na sat, poslao je više od 4.5m olujnog udara u delove okruga Šarlot, Kolijer i Li, kompromitujući isto toliko kao 5.000 EV baterija i paljenje 36 njih.
UFC Šampion u sred Pariza udario na Markrona i demonsku “elitu”: “J*beš Makrona, j*beš globaliste, j*beš demokratiju” https://t.co/e0ymlHXslQ
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 30, 2024
U to vreme, Patronis je rekao u postu na društvenoj platformi X: „Prošle nedelje sam bio svedok požara EV tokom operacija uragana Ian. Vatrogasci su ugasili vatru, a onda bi se požar ponovo razbuktao.
U tom istom postu, Patronis je uključio pismo Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na autoputu (NHTSA) Ministarstva za saobraćaj, u kojem je agencija potvrdila da njegovo iskustvo u okrugu North Collier „nije izolovan događaj“.
Agencija je saopštila da su se prvi slučajevi požara električnih vozila izazvanih slanom vodom dogodili tokom uragana Sendi 2012. godine, kada je olujni talas zapljusnuo delove Njuarka u Nju Džersiju, između ostalih oblasti.
„Požari litijum-jonskih baterija u vozilima su primećeni da se brzo odvijaju, ali se i dešavaju nekoliko nedelja nakon što je došlo do oštećenja baterije. Vreme pokretanja požara je specifično za dizajn baterije, hemiju i oštećenje baterije“, navodi NHTSA. „Kao i kod drugih oblika degradacije baterije, vremenski period za ovaj prelazak sa samozagrevanja na paljenje požara može značajno da varira.
Agencija je dodala smernice da bilo kakva oštećena vozila sa litijum-jonskom baterijom ne bi trebalo da budu ostavljena unutar 15m od bilo koje strukture, vozila ili zapaljivih materija.
Patronis je 30. septembra pozvao sve vlasnike električnih vozila koji su doživeli poplavu da odmah pozovu svoje osiguravajuće kompanije i odvuku vozila na bezbednu udaljenost, posebno ako im je napajanje ponovo uključeno, što može da pokrene proces termičkog bekstva.
„To znači da će goreti sve dok ne ostane goriva. Ne možete ga ugasiti vodom. Na kraju, to bi moglo dovesti do nanošenja štete vama, vašem domaćinstvu ili onima koji prvi reaguju“, rekao je on.
Tesla, jedan od najpopularnijih proizvođača električnih vozila, izdao je uputstva na svojoj veb stranici za vlasnike koji imaju poplave ili se mogu suočiti sa poplavom. Kompanija preporučuje premeštanje električnih vozila na više mesto pre potencijalnih „događaja potapanja“ i da se odmah udaljite i kontaktirate hitne službe ako primetite „vatru, dim, zvučno pucanje/šištanje ili grejanje koje dolazi iz vašeg vozila“.
Čak i u odsustvu tih znakova, vlasnici se pozivaju da pozovu svoje osiguravajuće kuće ako voda dospe u bateriju vozila kako bi se mogli podvrgnuti bezbednosnoj inspekciji. Za vlasnike Tesle, Tesla servis će ponuditi pregled, a Tesla pomoć na putu može odvući vozilo na bezbednu udaljenost od 15m od bilo koje strukture ili drugih vozila.