Električni automobili gube trku: Motori s unutrašnjim sagorevanjem ponovo osvajaju Evropu
Prodaja električnih vozila (EV) u Evropi zabeležila je pad tokom 2024. godine, dok automobili s motorima s unutrašnjim sagorevanjem ponovo preuzimaju primat i dominiraju evropskim tržištem, pokazuju podaci proizvođača automobila.
Prema izveštaju, ukupno je prodato 1,99 miliona baterijskih električnih vozila prošle godine, što je pad od 1,3% u odnosu na 2023. godinu, navodi Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA).
VEČERAS UŽIVO! Ovo se čekalo: Tramp se vratio, ruše se snovi demonske elite | Mario Zna
Ovi podaci označavaju stagnaciju nakon nekoliko godina rasta prodaje EV-a u Evropi i postavljaju pitanje o napretku tranzicije ka vozilima bez emisije štetnih gasova.
Tržišni udeo EV-a opada
„Baterijsko-električni automobili ostali su treći najpopularniji izbor kupaca u 2024. godini,“ navodi se u mesečnom izveštaju ACEA-e.
Automobili sa benzinskim motorima s unutrašnjim sagorevanjem dominiraju tržištem, čineći jedan od tri nova automobila prodata prošle godine.
Hibridna vozila zauzela su 30,9% tržišnog udela.
Plug-in hibridi činili su još 7,1% prodaje.
Potpuno električna vozila čine 13,6% ukupne prodaje u 2024. godini, što je pad u odnosu na 14,6% tržišnog udela iz 2023. godine.
Uticaj cena i ukidanja subvencija
Prodaja EV-a, koja je i dalje u velikoj meri zavisna od državnih subvencija, suočava se s izazovima zbog visokih cena i smanjenja podsticaja za kupce.
U Nemačkoj, jednom od najvećih tržišta za EV, prodaja je pala za 27,4% u 2024. godini nakon ukidanja vladinih subvencija krajem 2023. godine.
U svetlu opadajuće prodaje električnih vozila, plan Evropske unije da do 2035. zabrani prodaju novih vozila sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem otvara ozbiljna pitanja o spremnosti tržišta i potrošača za ovako radikalnu promenu, dok se sve glasnije postavljaju sumnje u ostvarivost ovog cilja.
Nulta Tačka/Mediji