ЕУ одустаје од првобитног плана да до 2035. године потпуно укине моторе са унутрашњим сагоревањем, изјавио је посланик Европског парламента Манфред Вебер. Одлука ће званично бити објављена наредне недеље.
Првобитно је циљ био да флота нових аутомобила и комбија до 2035. године буде потпуно ослобођена CO₂ емисија у односу на ниво из 2021, али сада ће захтев бити смањен на 90% смањења емисија, преноси Билд.
Вебер, лидер Европске народне партије, рекао је да ће од 2035. смањење CO₂ емисија од 90% постати обавезно за циљеве аутомобилске индустрије.
Регулатива која је усвојена у марту 2023. године, а предвиђа строго смањење емисија за нова возила, изазвала је критике великих европских произвођача аутомобила, укључујући Мерцедес-Бенц и БМВ.
Прошлог месеца, Ројтерс је пренео да је немачки канцелар Фридрих Мерц упутио писмо председници Европске комисије Урсули фон дер Лајен тражећи већу флексибилност. „Већи део аутомобилске индустрије у Европи, укључујући Немачку, налази се у изузетно тешкој економској ситуацији, због чега морамо што пре прилагодити оквирне услове у Европи како би ова индустрија имала будућност у Европи,” навео је Мерц.
Фолксваген, БМВ и Мерцедес-Бенц пријавили су слабију испоруку аутомобила ове године, док је потражња у Азији пала, а локални произвођачи електричних возила јачају своје тржиште.
Поред климатских регулатива и америчких тарифа, произвођачи аутомобила у ЕУ суочавају се са растом цена енергије. Након ескалације сукоба у Украјини у фебруару 2022, ЕУ је драстично смањила увоз руске нафте и гаса, прелазећи на скупље алтернативе.
Нулта Тачка/РТ