KLIMATSKO-EKONOMSKO ROBOVANJE: EU dodatno oporezuje AVIO KOMPANIJE za emitovanje CO2!
Zakonodavci Evropske unije postigli su dogovor o povećanju iznosa koje avio kompanije moraju da plate za emisiju ugljen-dioksida.
“Nadamo se da će ovo povećati pritisak na sektor da se udalji od fosilnih goriva koja greju planetu, navodi se u propagandnom EuroNews-u.
Trenutno, avio-kompanije koje lete unutar Evrope moraju podneti dozvole sa tržišta ugljenika u EU-e (Sistem trgovanja emisijama ili ETS) kako bi pokrile svoje emisije ugljen-dioksida.
Eto, tržište trgovanja ugljenikom već postoji. Kako nas na mala vrata uvode u novo normalni svet…
Recite zbogom odmoru u Grčkoj
Prema novom zakonu, ove besplatne dozvole biće smanjene za 25% 2024. Godine. Dok će 50% biti uskraćeno do 2025. godine.
Već tamo 2026. godine, besplatne emisione dozvole biće potpuno ukinute.
Šta to znači?
To će značiti da avio-kompanije moraju da plate za svoje dozvole emitovanja CO2.
Šta mislite, kako će kompanije platiti? Pa veoma jednostavno, naplatiće putnicima za emisiju CO2. Drugim rečima, cena avionskih karat će poskupeti.
Time će mnogi odustati od putovanja avionom, koristiće voz, i obilaziće regionalne destinacije. Baš kao što nam je i predstavljen život u Novom Svetskom Poredku, ili Novom Normalnom.
Avio-kompanije razočarane
Industrijska grupa Airlines for Europe kaže da je izuzetno razočarana planom da se besplatne dozvole postepeno ukidaju do 2026. godine.
„Ovo je mnogo pre nego što će efikasna rešenja za dekarbonizaciju biti dostupna u obimu koji je potreban kako bi bila efikasna“, navodi grupa.
Manja količina besplatnih dozvola za emisiju CO2 biće dostupna avio-kompanijama koje koriste održiva vazduhoplovna goriva u periodu od 2026. do 2030. godine.
Klimatski aktivisti opet nezadovoljni
Borci za klimatske kampanje nadali su se da će zakon biti proširen i na međunarodne letove.
Međutim, dozvole za emisiju ugljenika u vazduhoplovstvu će i dalje važiti samo za letove unutar EU.
Trenutno, letovi koji putuju u Evropsku Uniju ili van nje, pokriveni su ICAO-ovom CORSIA šemom kompenzacije.
Ovaj zakon će se ponovo revidirati 2026. godine. Ukoliko EU-a ostane na svom putu neto-nulte emisije ugljenika do 2050. godine, predložiće proširenje svog tržišta ugljenika, kako bi pokrila emisije za međunarodne letove.
Za sada, „prosečne evropske porodice će nastaviti da plaćaju mnogo više za svoju emisiju CO2 od putnika koji putuju na duge relacije“, tvrdi Jo Dardenne, direktor vazduhoplovstva u neprofitnoj grupi Transport and Environment.
Avio-kompanije će takođe morati da počnu sa prijavljivanjem drugih zagađivača poput azot oksida i čestice čađi od 2025. godine.
Zemlje EU i parlamenti bloka sada će formalno odobriti zakon pre nego što stupi na snagu.