
Evropska auto-industrija pred kolapsom: Ili deregulacija ili gasimo fabrike
Luka de Meo i Džon Elkan upozoravaju da evropska regulativa ubija proizvodnju malih automobila, a bez promene kursa, sledi zatvaranje pogona širom kontinenta.
Dok zvaničnici Evropske unije ljutito reaguju na carine Donalda Trampa na evropske automobile, automobilska industrija starog kontinenta poručuje: problem je kod kuće. Preterana regulativa Brisela ozbiljno ugrožava opstanak proizvođača vozila – naročito onih koji prave manje, pristupačnije modele.
U redovima protiv regulacije ove nedelje našli su se direktor Renoa Luka de Meo i predsednik Stelantisa Džon Elkan. U zajedničkom intervjuu za Le Figaro, dvojica industrijskih lidera pozvali su Evropsku uniju da hitno ublaži propise, posebno one koji se odnose na male automobile.
Narod ovo mora da čuje, Ratni veterani ostaju uz decu do kraja | Nenad Stanić | Mario Zna, 328 UŽIVO
„Postoji previše pravila koja su krojena za veće i skuplje automobile, zbog čega ne možemo da pravimo manje modele uz prihvatljivu zaradu“, izjavio je de Meo.
De Meo i Elkan apeluju na Francusku, Italiju i Španiju – zemlje u kojima su mali automobili najpopularniji – da povedu kampanju za „radikalno i brzo“ smanjenje regulative.
Prekomerna pravila kao tiha industrijska smrt
Španski ekonomista i bivši poslanik Evropskog parlamenta Luis Garikano ocenio je da „Brisel trenutno ubija industriju EU preteranom regulacijom“. Slično mišljenje izneo je i nemački evroposlanik Jens Gizeke, koji je za časopis The Parliament izjavio:
„Zeleni dogovor EU nalazi se u središtu mnogih propisa koji štete auto-industriji. To je jednostran i ideološki pristup koji nanosi ozbiljnu štetu.“
Indija i Pakistan u vatrenom okršaju: Obe strane obećavaju “odgovor” na napad dok svet strahuje od nuklearne eskalacije 🇮🇳🔥🇵🇰 https://t.co/99bt7miyTe
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) May 7, 2025
Beatrise Timgren, evroposlanica iz redova Švedskih demokrata, pozvala je u utorak u Evropskom parlamentu na „temeljno preispitivanje“ klimatske politike EU:
„Dosta sa simboličnom politikom koja nema podršku građana i šteti privredi. Potrebne su nam inovacije, tehnologije i globalna rešenja koja zaista donose promene.“
Tri godine do sloma?
Upozorenja nisu samo teorijska. Elkan je u intervjuu upozorio da, ukoliko se kurs ne promeni, proizvođači automobila poput Stelantisa mogli bi biti primorani da zatvore fabrike u naredne tri godine.
„Ako ovako nastavimo, bićemo prinuđeni da donosimo bolne odluke za našu proizvodnu bazu“, rekao je Elkan.
Dok evropski zvaničnici okrivljuju spoljne faktore, industrija sve glasnije poručuje da se najveći problemi nalaze unutar evropskih granica – i u birokratskim hodnicima Brisela.
Nulta Tačka/InfoWars