FACEBOOK PLAĆA RADNICIMA DA ČITAJU VAŠE „ENKRIPTOVANE“ WHATSAPP PORUKE, DELI INFORMACIJE SA TUŽIOCIMA – IZVEŠTAJI
Kada je Facebook kupio WhatsApp, obećao je da će poštovati privatnost svojih korisnika. To nije bio slučaj, a kompanija sada zapošljava hiljade ljudi za čitanje navodno enkriptovanih ćaskanja.
Facebook, društvena mreža, kupio je WhatsApp 2014. godine, a izvršni direktor Mark Zuckerberg obećao je da će WhatsApp ostati potpuno ista aplikacija za razmenu poruka bez oglasa. End-to-end enkripcija uvedena je 2016. godine, a sama aplikacija nudi korisnicima na ekranu uveravanja da „niko izvan ovog ćaskanja“ ne može čitati njihovu komunikaciju, a sam Zuckerberg rekao je američkom Senatu 2018. “Mi ne vidimo nijedan deo sadržaja u WhatsApp-u“.
Navodno ništa od toga nije tačno. Više od hiljadu moderatora sadržaja zaposleno je u zajedničkim Facebook/WhatsApp kancelarijama u Ostinu (Teksas), Dublinu (Irska) i Singapuru kako bi pregledali poruke koje su prijavili korisnici ili ih je označila veštačka inteligencija.
Na osnovu internih dokumenata, razgovora sa moderatorima i pritužbi uzbunjivača, ProPublica je objasnio kako sistem funkcioniše u dugoj istrazi objavljenoj u sredu.
Kada korisnik pritisne „prijavi“ na poruku, sama poruka i prethodne četiri poruke u ćaskanju se dekodiraju i šalju jednom od ovih moderatora na pregled. Moderatori takođe ispituju poruke koje je odabrala veštačka inteligencija, na osnovu dešifrovanih podataka koje je prikupio WhatsApp. Podaci koje prikuplja aplikacija opsežni su i uključuju:
„Imena i slike profila WhatsApp grupa korisnika, kao i njihov broj telefona, fotografija profila, poruka o statusu, nivo baterije telefona, jezik i vremenska zona, jedinstveni ID mobilnog telefona i IP adresa, jačina bežičnog signala i operativni sistem telefona, kao i spisak njihovih elektronskih uređaja, sve povezane Facebook i Instagram naloge, poslednji put kada su koristili aplikaciju i prethodnu istoriju kršenja pravila”.
Ovi moderatori nisu zaposleni u WhatsApp-u ili Facebook-u. Umesto toga, oni rade po ugovoru za 16,50 USD po satu, angažovani od konsultantske kuće Accenture. Ovi radnici su vezani ugovorom o ćutanju – sporazumima o tajnosti podataka, a njihovo zapošljavanje je prošlo u tajnosti, nije bilo oglasa od strane Facebook-a.
Slično, radnje ovih moderatora se ne prijavljuju. Facebook objavljuje tromesečne „izveštaje o transparentnosti“ za svoju platformu i podružnicu Instagram, sa detaljima koliko je naloga zabranjeno ili na drugi način disciplinovano i za šta, ali to ne radi za WhatsApp.
Mnoge poruke koje su pregledali moderatori označene su greškom. WhatsApp ima dve milijarde korisnika koji govore stotine jezika, a osoblje se ponekad mora oslanjati na Facebook-ov alat za prevođenje za analizu označenih poruka, za koje je jedan zaposlenik rekao da je „užasan“ pri dekodiranju lokalnog slenga i političkog sadržaja.
Osim lažnih izveštaja koji se podnose kao šale, moderatori moraju da analiziraju savršeno nevine sadržaje koje ističe AI. Preduzeća koja koriste aplikaciju za prodaju žileta za brijanje označena su kao prodaja oružja. Roditelji koji fotografišu svoju decu koja se kupaju označeni su za dečiju pornografiju, a kompanije za donji veš označene su kao zabranjeni „seksualno orijentisani poslovi“.
„Veoma često veštačka inteligencija nije toliko inteligentna“, rekao je jedan moderator za ProPublica.
WhatsApp je priznao da analizira poruke kako bi uklonio „najgore“ zlostavljače, ali to ne naziva „moderiranjem sadržaja“.
„Mi zapravo ne koristimo taj izraz za WhatsApp“, rekao je za ProPublica direktor komunikacija Carl Woog. „Odluke koje donosimo oko toga kako gradimo našu aplikaciju fokusirane su na privatnost naših korisnika, održavajući visok stepen pouzdanosti i sprečavajući zloupotrebe“.
Facebook je i ranije lagao o svojoj posvećenosti privatnosti korisnika. Dve godine nakon što je Zuckerberg uverio korisnike da će njegova kompanija zadržati WhatsApp bez oglasa i omogućiti mu da „radi potpuno autonomno“, otkrio je planove za povezivanje WhatsApp naloga sa Facebook-om u svrhu personalizovanih oglasa. Zbog ovog poteza Facebook je kažnjen sa 122 miliona dolara kazne od antimonopolskih regulatora EU, koji su rekli da ih je izvršni direktor Facebook-a „namerno ili nemarno“ prevario.
Uprkos Zuckerberg-ovim garancijama privatnosti, WhatsApp deli više korisničkih metapodataka (podataka koji mogu identifikovati korisnika bez sadržaja njihovih poruka) sa policijskim službama od konkurentskih servisa za razmenu poruka iz kompanije Apple i Signal. Ovi metapodaci, koji mogu otkriti telefonske brojeve, lokaciju, vremenske oznake i još mnogo toga, dragoceni su za policiju i obaveštajne agencije, a objavljivanje uzbunjivača NSA Edvarda Snoudena iz 2013. otkrilo je veliku operaciju agencije za hvatanje metapodataka komunikacije miliona Amerikanaca.
„Metapodaci vam apsolutno govore sve o nečijem životu“, rekao je jednom bivši savetnik NSA Stewart Baker. „Ako imate dovoljno metapodataka, sadržaj vam zaista nije potreban“.
Na svim svojim platformama Facebook ispunjava 95% zahteva za metapodatke. Iako nije poznato šta su organi reda uspeli da prikupe iz metapodataka WhatsApp-a, Ministarstvo pravde Sjedinjenih Država tražilo je ove metapodatke više od desetak puta od 2017. godine i verovatno mnogo češće, s obzirom na to da se mnogi od ovih zahteva ne objavljuju javno. Metapodaci WhatsAppa korišteni su za zatvaranje Natalie Edwards, bivše službenice Ministarstva finansija koja je dostavila poverljive bankovne izveštaje BuzzFeed News-u o sumnjivim transakcijama.
Unutar WhatsApp-a, kompanija naglašava važnost promovisanja sebe kao aplikacije usmerene na privatnost. U marketinškom dokumentu do kojeg je došla ProPublica navodi se da bi se WhatsApp trebalo da prikaže kao „hrabar“, kao neko ko zauzima „snažan, javni stav koji nije finansijski motivisan na stvari do kojih nam je stalo“, poput zaštite enkripcije i privatnosti korisnika.
Međutim, druga rečenica u istom dokumentu kaže da „budući poslovni ciljevi“ znače da „iako će privatnost ostati važna, moramo se prilagoditi budućim inovacijama“.
VEČERAS UŽIVO! MARIO ZNA RASTURA GLOBALISTIČKE PIJAVICE!
https://youtu.be/GTK38M-n0Jo
Nulta Tačka/RT