Fejsbuk i Tviter smanjuju prihode od reklama ruskim državnim medijima
Fejsbuk i Tviter saopštili su u subotu da zabranjuju ruskim državnim medijima da prikazuju oglase ili zarađuju na svojim platformama kao odgovor na vojnu operaciju Moskve u Ukrajini.
Nathaniel Gleicher, šef bezbednosne politike u kompaniji Meta, Fejsbukovoj matičnoj kompaniji, rekao je da je „ruskim državnim medijima“ zabranjeno „pokretanje oglasa ili monetizacija na našoj platformi bilo gde u svetu“.
Tviter je saopštio da:
privremeno pauzira reklame u Ukrajini i Rusiji kako bi osigurao da kritične informacije o javnoj bezbednosti budu povišene i da oglasi ne umanjuju to.
Gugl je ranije saopštio da blokira ruske državne medije da zarađuju od reklama na njihovim veb stranicama, u aplikacijama i Jutjubu, navodeći „vanredne okolnosti u Ukrajini“.
„Aktivno pratimo nova dešavanja i preduzećemo dalje korake ako bude potrebno“, dodao je portparol Majkl Aciman u izjavi koju citiraju brojni mediji. Portparol je posebno pomenuo RT, koji finansira država.
Jutjub je takođe objavio da je „ograničio pristup RT-u i nizu drugih kanala u Ukrajini“, kao i da je smanjio količinu preporuka za ove kanale.
Potezi društvenih mreža usledili su kao odgovor na rusku vojnu operaciju u Ukrajini pokrenutu u četvrtak. Moskva je saopštila da brani Donjecku i Lugansku Narodnu Republiku od ukrajinskih snaga.
Predsednik Vladimir Putin je takođe rekao da traži „demilitarizaciju i denacifikaciju“ Ukrajine, bez detaljnijeg objašnjenja.
Kijev je rekao da je napad bio potpuno ničim izazvan i apelovao na međunarodnu zajednicu za pomoć. SAD, Britanija, zemlje članice EU i nekoliko drugih zemalja uvele su niz sankcija Rusiji, između ostalog, pogodile njene banke i trgovinu. Brojne evropske zemlje zatvorile su svoj vazdušni prostor za ruske putničke prevoznike.