
Folksvagen Spreman da Preda Svoje Fabrike Kineskim Proizvođačima Električnih Automobila
Folksvagen (Volkswagen) razmatra mogućnost predaje svojih proizvodnih pogona kineskim proizvođačima električnih automobila kako bi prevazišao krizu u nemačkoj automobilskoj industriji, koja se suočava s ozbiljnim padom.
Izvršni direktori ovog nemačkog giganta nagoveštavaju da su otvoreni za saradnju sa kineskim rivalima kako bi iskoristili višak kapaciteta u svojim fabrikama, dok smanjuju proizvodnju.
Otvoreni za saradnju
Gernot Dolner, izvršni direktor Audi brenda, izjavio je za Fajnenšal tajms da ovakvi dogovori mogu smanjiti prepreke ulasku kineskih proizvođača na evropsko tržište. „To je svakako zamislivo,“ rekao je Dolner.
David Povels, finansijski direktor Folksvagen (VW) brenda, dodao je: „Otvoreni smo za razgovore o bilo kojoj temi s bilo kojim partnerom. U dinamičnom svetu, morate ostaviti sve opcije otvorene.“
Prilagođavanje krizi
Folksvagen je prošlog meseca odustao od planova zatvaranja svojih nemačkih fabrika, popuštajući pod pritiskom sindikata da održi radna mesta, uprkos padu prodaje.
Ove fabrike su prvobitno dizajnirane za evropsko tržište od 16 miliona automobila godišnje, ali trenutna potražnja iznosi tek oko 14 miliona, zbog čega su dva pogona suvišna.
Umesto zatvaranja, Folksvagen je postigao dogovor sa sindikatima da smanji bonuse i ukine više od 35.000 radnih mesta do 2030. godine, čime planiraju uštedu od preko 15 milijardi evra.
Borba s kineskom konkurencijom
Nemački proizvođači suočavaju se s ogromnom konkurencijom kineskih proizvođača električnih vozila, koji preplavljuju Evropu jeftinijim modelima, zahvaljujući subvencijama kineske vlade.
Iako je EU uvela carine na uvoz kineskih električnih vozila prošle godine, nemački proizvođači i dalje zaostaju u tranziciji ka električnim automobilima, dok Kina vodi u inovacijama.
Pad nemačke ekonomije
Kriza u automobilskoj industriji dodatno je produbila ekonomske probleme Nemačke, zemlje koja se tradicionalno oslanjala na ovaj sektor.
Statistički podaci pokazuju da je nemačka ekonomija zabeležila pad druge godine zaredom, sa smanjenjem od 0,2% u 2024, nakon pada od 0,3% prethodne godine.
Timo Volmeršejzer iz Ifo instituta u Minhenu izjavio je: „Nemačka prolazi kroz najduži period stagnacije u posleratnoj istoriji i značajno zaostaje u međunarodnom poređenju.“
Folksvagenova spremnost da preda deo svojih proizvodnih kapaciteta kineskim konkurentima naglašava dubinu izazova s kojima se suočava nemačka automobilska industrija. Pitanje je, međutim, kako će se ova odluka odraziti na budućnost evropskog tržišta automobila i nemačke ekonomije.
Nulta Tačka/Mediji