Folksvagen u krizi zbog prelaska na električne modele koji uništavaju profitabilnost
Nemački proizvođač automobila Folksvagen (VV) ulazi u krizni režim, a čak i rukovodioci to priznaju, a lider kompanije opisuje „savršenu oluju“.
Tokom sastanka sa 2.200 rukovodilaca kompanije, Tomas Šefer, član odbora za osnovni VV brend, rekao je da je kompanija „pod ogromnim pritiskom unutrašnjih i spoljnih faktora“ i upozorio da je „krov u plamenu“.
Sada je lider kompanije rekao svojim najvišim rukovodiocima da je „budućnost marke VV u pitanju“.
Schafter je primetio da kompanija ostvaruje profitnu maržu od samo 3,6 odsto, što je upola manje od konkurencije VV-a, u vreme kada potražnja brzo opada. Akcionari su već dugo izražavali skepticizam u vezi sa tranzicijom kompanije na električni automobil, pri čemu su akcije kompanije prepolovljene od 2021. godine i pale na 123 evra.
Zbog pada potražnje, grupa je smanjila proizvodnju u svojoj fabrici u Emdenu, gde se proizvode električni automobili, produžila odmore u fabrici za nedelju dana i otpustila stotine radnika na određeno vreme.
„Sledećih nedelja i meseci biće veoma teški“, upozorio je Šefer, prema izveštaju Tagesšaua . Poslovno okruženje je, rekao je, „savršena oluja“.
Izvršni direktor VV-a je naveo da su troškovi previsoki u mnogim oblastima i da su strukture i procesi „još uvek previše komplikovani, presporo, previše nefleksibilni“.
Na vrhu liste izazova sa kojima se kompanija suočava je nedostatak potražnje za električnim automobilima uprkos tome što kompanija ulaže ogromne sume u diviziju. Visoka inflacija, recesija u Nemačkoj i šok nalepnica za e-automobil za potrošače doprineli su naglom smanjenju potražnje. U isto vreme, popularni programi subvencionisanja e-automobila, kao što je nemački „ekološki bonus“, postepeno su ugašeni, što je povećalo cenu e-automobila za potrošače.
Za VV, budućnost njegove divizije električnih automobila sada dolazi u pitanje. Cena punjivih baterija je ponovo naglo porasla, dok niske proizvodne vrednosti povećavaju cenu proizvodnje svakog e-automobila. Tesla i kineski proizvođač automobila BID nastavljaju da vrše pritisak na VV, uključujući smanjenje cena.
Situacija takođe dovodi u pitanje ružičasta predviđanja da će električni automobili biti budućnost VV-a, dok su rastuće zalihe dovele do prezasićenosti automobila i malog broja kupaca. Šafer kaže, međutim, da želi da preokrene brod i poveća profitnu maržu na 6,5 odsto do 2026. godine.