Francuska: Supermarketi namerno pogrešno označavaju izraelske proizvode da bi izbegli BOJKOT
Eskalacija sukoba u Gazi izazvala je pozive da se izbegavaju dobra povezana sa jevrejskom državom
Lidl supermarketi su se našli na udaru kritika u Francuskoj zbog navodnog pokušaja da prikriju poreklo proizvoda iz Izraela, javili su lokalni mediji tokom vikenda.
Prema izveštajima, francuski netizenti su primetili da Lidl označava izraelski avokado i šipak kao afričko ili čak špansko poreklo. Brojni korisnici su na X-u (bivši Tviter) postavili fotografije sa proizvodima i njihovim etiketama, kako originalnim tako i onima koje je dodala prodavnica, kao dokaz lažnog predstavljanja, nazivajući situaciju „skandalom u Lidlu “ .
„ Predmet bi trebalo da dolazi iz Maroka prema etiketi, ali nakon pregleda, ispostavlja se da je pravo poreklo Izrael “, napisao je jedan korisnik.
„ Ista stvar [meni se desila] jutros u Lidlu u Vallaurisu – avokado iz Maroka na etiketi prodavnice, a na avokadu, izraelska etiketa… Mislim da ima dosta prodavnica koje to rade da bi prodale svoju robu“, ispričao je korisnik. Slična neslaganja su takođe navodno primećena u prodavnicama Auchan i Carrefour.
UŽIVO VEČERAS! DA LI JE MOGUĆ SVET BEZ RATA I KOME ODGOVARAJU ZLOČINI?!
Dok su neki navodni slučajevi pogrešnog označavanja prethodili sukobu Izrael-Hamas, njihov broj je navodno porastao kada su neprijateljstva počela početkom oktobra, a pozivi propalestinskih aktivista da bojkotuju robu povezanu sa Izraelom postali su češći. Neki korisnici veruju da su ovi pozivi naveli prodavnice da namerno lažno predstavljaju proizvode izraelskog porekla kako bi kupci nastavili da ih kupuju.
Komentarišući izveštaje, Schvarz Group, koja je vlasnik Lidl prodavnica, rekla je da navodno namerno pogrešno označavanje nije ništa drugo do „ greška na ekranu, zbog činjenice da na policama redovno imamo avokado i šipak iz različitih izvora. ”
„ S obzirom na nedavne događaje na Bliskom istoku, uplašeni smo onim što se dešava [u našim prodavnicama] i sa velikom zabrinutošću posmatramo situaciju. Kompanije Schvarz Grupe odbacuju sve oblike nasilja. Naše misli su sa žrtvama sukoba ”, saopštila je pres služba kompanije.
Prema novinskom izdanju Actu Strasbourg, francuski generalni direktorat za politiku konkurencije, pitanja potrošača i kontrolu prevara (DGCCRF) bio je upoznat sa pritužbama i trenutno istražuje situaciju.
„ O ovim incidentima je prijavljen mali broj naših službi, koji su trajali nekoliko meseci. Ovo, kao i svaki izveštaj potrošača, uzimaju u obzir istražitelji DGCCRF “, rekli su iz ove organizacije.