Globalna prodaja električnih vozila porasla je za 20% u novembru, pokazuje istraživanje tržišta
Prodaja električnih vozila i plug-in hibrida porasla je za 20% širom sveta u novembru, prema kompaniji za istraživanje tržišta Rho Motion.
Povećanje prodaje se uglavnom pripisuje snažnom rastu i u Severnoj Americi i u Kini, što je nadoknadilo slabu prodaju u Evropi, navodi Rojters.
Ukupna prodaja je dostigla novi mesečni rekord od 1,4 miliona jedinica, navodi se u izveštaju. Ova cifra je veća u odnosu na 1,1 milion EV prodatih u novembru 2022.
Menadžer podataka Čarls Lester je prokomentarisao Rojtersu: „Prodaja je nastavila da raste uprkos velikom broju negativnih osećanja na tržištu, i očekujemo da će prodaja ostati dobra u decembru.
Prema Rho Motion-u, na globalnom tržištu tokom novembra, električna vozila na baterije (BEV) činila su 70% ukupne prodaje, dok su plug-in hibridna električna vozila (PHEV) činila preostalih 30%.
Kineska prodaja je porasla za 25%, a prodaja u Sjedinjenim Državama i Kanadi takođe je zabeležila značajan porast, porasla je za 43%. Evropa je prijavila pad prodaje od 3% u odnosu na isti mesec prethodne godine.
Podaci britanske vlade: „Ove godine je umrlo preko milion vakcinisanih“https://t.co/I544Wfnobz
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) December 12, 2023
Ro Motion nedavni pad prodaje električnih automobila u Evropi pripisuje porastu kupovine krajem 2022, posebno u Nemačkoj. Ovo povećanje je podstaknuto time što su potrošači povukli potražnju i kupovali električna vozila uoči okončanja državnih subvencija.
Lester je objasnio da se, uprkos tome što je Nemačka smanjila subvencije za električna vozila na baterije, a Francuska poboljšala svoje podsticaje da daje prednost evropskim električnim automobilima u odnosu na kineske modele, očekuje se da će prodaja u Evropi ostati snažna, piše Rojters.
To je uglavnom zato što su proizvođači automobila pod pritiskom da ispune stroge ciljeve u pogledu emisije štetnih gasova kako se približava 2025.
Podsetimo, nedavno smo pisali da su veliki američki proizvođači poput Forda smanjili ulaganja od nekoliko milijardi dolara u električna vozila – naime, kao način da uštede novac nakon što su ih sindikati naterali da daju više radnicima.
Ali možda će ponovo razmisliti o ovoj strategiji ako prodaja u SAD nastavi da raste…