Gradonačelnik Londona potpisao klimatski sporazum o zabrani mesa, mlečnih proizvoda, letova i privatnih automobila do 2030. godine
Gradonačelnik Londona Sadik Kan potpisao je sporazum Svetskog ekonomskog foruma koji pravno obavezuje grad da zabrani meso, mlečne proizvode i privatne automobile do 2030.
Inicijativa za klimatske promene, koju je predvodio gradonačelnik Londona Sadik Kan, takođe se kreće ka zabrani građanima da kupuju „više od tri komada odeće godišnje“ i lete „više od jednom u tri godine“.
Kan se pridružio globalističkoj C40 Climate Leadership grupi koja se sastoji, po sopstvenim rečima, od „mreže od skoro 100 gradonačelnika vodećih svetskih gradova koji su ujedinjeni u akciji da se suoče sa klimatskom krizom“, i naručio je izveštaj koji zahteva da gradovi smanje svoje emisije gasova staklene bašte do 2030.
Kan, koji predsedava grupom C40, dobio je reakciju stanovnika Londona nakon ovomesečnog proširenja Uleza (zona ultra niske emisije). Iako je inicijativa C40 Cities, pod maskom kampanje Clean Air Wins, delila video snimke u korist Uleza, Wall Street Journal je ove nedelje istakao predloge koji su manje publikovani u svom izveštaju, koji je napisao u saradnji sa Univerzitetom u Lidsu, kao što su „bez mesa, mlečnih proizvoda i privatnih vozila“.
U sitnim slovima uključene su i informacije u vezi sa ograničenjima putovanja avionom, koje WSJ opisuje kao vrstu „klimatskog zaključavanja“.
Izveštaj propisuje različite „intervencije potrošnje“, a da se ne navodi kako bi se te mere sprovele. Smanjenje potrošnje mesa na nulu do 2030. godine je naveden cilj, ali malo je detalja o tome kako se ova intervencija može postići osim ako se ne odredi cena van domašaja običnih ljudi ili autoritarne sile.
UN potvrdio predanost AGENDI 2030 – Rusija podržala deklaraciju https://t.co/v6wZ6NArnN
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 19, 2023
C40 Cities zapošljava 433 ljudi širom sveta, prema LinkedIn-u, sa sedištem u Londonu, Njujorku i Rio De Žaneiru. Međutim, njegova veb stranica pruža nekoliko konkretnih primera šta C40 zapravo radi.
Stvarne aktivnosti su zakopane pod idealističkim pozivima za „delovanje sada“ i esejima koji detaljno opisuju prekretnice koje su postigli gradovi članovi.
Ipak, novac se sliva u C40. Samo britanski ogranak kompanije dobio je 11 miliona funti grantova i drugih sredstava 2022. Više od 7 miliona funti tog novca potrošeno je na sopstveno osoblje.
U novembru 2021, Vlada Ujedinjenog Kraljevstva je uložila 27 miliona funti u C40-ov akcioni plan za urbanu klimu (UCAP). Iako se na sajtu inicijative tvrdi da je od 2018. do 2021. godine „pružila tehničku pomoć i resurse za 35 gradova za razvoj klimatskih akcionih planova koji efikasno smanjuju emisije gasova staklene bašte i povećavaju otpornost na klimu“, priroda ove pomoći i resursa nije proširena.
Čini se da su gradovi uključeni u UCAP podjednako na gubitku. Manje jasan rezime učešća Akre u UCAP-u može se naći na veb stranici Skupštine grada Akre: „isporuka programa je uključivala tehničku pomoć za regionalne i lokalne skupove, razvoj proizvoda znanja i okvira politike, izgradnju kapaciteta, i kampanje zagovaranja integracije neformalnog sektora”.
Finansijski podržavaoci C40 uključuju izuzetno uticajne organizacije i korporacije, uključujući Gugl, Klintonovu fondaciju i Svetsku banku, kao i biznismena Džordža Soroša.
Ova mreža podrške ideološki usklađenih lidera daje grupi C40 ozbiljan značaj, čak i ako njene aktivnosti nisu široko poznate u široj javnosti.
Postoji potvrda ovog neospornog uticaja u izveštaju, koji kaže da „mreža gradova C40 može da iskoristi svoju globalnu moć potrošnje da ubrza prelazak na proizvodnju sa niskim sadržajem ugljenika“, koristeći „neposrednu i ambicioznu akciju“.
Međutim, ova akcija neće biti samo odozgo nadole: za inicijativu C40 „ključno je da se promene ponašanja velikih razmera dogode što je pre moguće“.
Nulta Tačka/TPV