Sve vesti Svet

Hakeri ukrali više od 450GB podataka AMD-u, lozinka bila “123456”

Hakeri ukrali više od 450GB podataka AMD-u, lozinka bila "123456"

Čini se da se hakerski napadi u proteklom vremenskom periodu dešavaju na sve strane. Čak su uspeli da hakuju i katastar nepokretnosti Srbije. Poslednja kompanija na meti sajberkriminalaca je AMD, a relativno nova hakerska grupacija tvrdi kako u svom vlasništvu drži ogroman broj internih dokumenata ove kompanije. Detalje o ovom problemu prenosi Gizmodo.

Prema izveštaju kompanije „Restore Privacy“, hakerska grupacija „RansomHouse“ izvršila je uspešan napad na AMD i tom prilikom ukrala više od 450 gigabajta podataka. Pored toga, ova grupacija objavila je i deo ukradenih podataka na svoj sajtu uz sledeću poruku “U eri visokotehnološkog napretka i bezbednosti postoje i kompanija za koje su ovo samo reči koje zvuče dobro a nemaju značenje. Tehnološki gigant poput kompanije AMD koristi jednostavne lozinke kako bi zaštitio svoju mrežu od neovlašćenog upada”.

Dalje, hakeri iz „RansomHouse“ navode kako “Je sramota da su ovako slabe lozinke korišćene od strane zaposlenih u kompaniji AMD, a još je veća sramota da sektor za bezbednost ove kompanije nije odreagovao kako treba i pored značajnog finansiranja koje dobijaju”.

Razlog za uspešni prodor

Najzanimljiviji podatak vezan za ovaj hakerski napad jeste tvrdnja grupacije RansomHouse da su uspeli da probiju zaštitu kompanije AMD zbog loših lozinki koje koriste zaposleni. Hakeri navode kako su neke od lozinki bile “123456” i “Welcome1”. Ako ćemo iskreno, ovo stvarno zvuči neozbiljno.

Za sada nema podataka o tome da li je “RansomHouse” tražio novac za otkup podataka, ali ako je suditi po njihovim rečima, cilj nije klasična ucena, već “Konstruktivni pregovori tokom kojih će svi uključeni akteri postići zadovoljavajući dogovor”, prenosi Benchmark.

Da budemo jasni, cilj hakerske grupe “RansomHouse” i dalje jeste iznuda novca od kompanija od kojih su ukrali podatke. Jedino razlika jeste njihova tvrdnja da oni novac zarađuju na kulturniji način od “nemojte da nam platite i objavićemo vaše podatke na internetu” principa.

Nulta Tačka/Mediji