HIT! Italijanska modna kuća izbacila LINIJU garderobe koja ZBUNJUJE softver za prepoznavanje lica
Dizajniran je džemper koji bi mogao da prevari kamere za prepoznavanje lica kako bi zaštitio privatnost ljudi.
Skupi komad odeće trenutno se prodaje za pozamašnih 420 dolara.
To podiže fuziju mode i tehnologije na potpuno novi nivo u zavaravanju nadzornih kamera da misle da su oni koji nose džemper nešto drugo osim njih samih.
Tehnologija za prepoznavanje lica je svuda .
UTORAK! 20h! PREDRAG ZLATANOVIĆ U PODCASTU MARIO ZNA! #SLOBODAZADEJANA
Postoji od 1960-ih i sada je jedan od najmoćnijih alata za nadzor ikad stvoren.
Mnoge industrije koriste ovu tehnologiju, uključujući policiju, prostore za događaje, aerodrome.
Softver radi na metodu u tri koraka. Prvi korak je detekcija koja se fokusira na proces pronalaženja lica na slici.
Druga faza je analiza, poznata i kao atribucija, koja mapira otkriveno lice, a zatim ga pretvara u podatke koji se nazivaju „otisak lica“.
Nešto kao digitalni otisak – ali sa vašim licem.
Mapiranje lica je uključivalo niz različitih merenja kao što su prostor između očiju pojedinca, oblik njihovog čela ili rastojanje između usta i nosa.
Treća i poslednja faza je – pogađate – prepoznavanje.
Ovo je pokušaj softvera da potvrdi identitet osobe na određenoj fotografiji ili video snimku. U većini slučajeva, ovo se koristi kao alat za verifikaciju.
Prvobitno kreiran da pomogne u bezbednosti, obaveštajnim podacima i zakonu – mnogi ljudi su se od tada odbili od najnovije tehnologije zasnovane na algoritmima zbog zabrinutosti da se softver ne koristi na odgovarajući način ili na regulisan način.
Kao odgovor na takve zabrinutosti, italijanska kompanija za odeću , Cap_able, je osmislila ‘tekstilnu i modnu liniju’ kako bi u potpunosti zaobišla softver za prepoznavanje lica.
Osnovan od strane Rejčel Didero, koja je studirala na Tehnološkom institutu za modu u Njujorku, kao i Federike Busani, startap je stvorio čitavu liniju odeće koja može da prevari tehnologiju.
Projekat je pušten u prodaju prošlog meseca i radio je više od devet meseci.
Koristeći uzorke zasnovane na životinjama za nadmudrivanje softvera za prepoznavanje lica, linija pod nazivom ‘Manifesto Collection’ bila je uspešna u svojim ciljevima da zaštiti biometrijske podatke korisnika.
Zvanična veb stranica kompanije Cap_able objašnjava misiju brenda: „Želi da edukuje stanovništvo o važnosti privatnosti i ljudskih prava tako što će se baviti problemom zloupotrebe tehnologije prepoznavanja lica.
I dalje ističe važnost zaštite ljudi od potencijalne zloupotrebe softvera zasnovanog na algoritmu.
„Sve više se oseća potreba da se pojedinac zaštiti od zloupotrebe novih tehnologija veštačke inteligencije“, navodi Cap_able, „a sumnje u njenu etičku održivost na duži rok su i dalje velike.“