Fenomen „žene koja dominira nad muškarcima“ se probudio ponovo — iako sve propada na bioskopskim blagajnama i platformama, Holivud i dalje očajnički pokušava da nametne narativ da su žene „borci bez milosti“ i da su podjednako fizički jake i efikasne kao muškarci.
U najnovijoj fantaziji STARZ vraća slavnu seriju Spartak mini-serijom pod nazivom Spartacus: House Of Ashur. Fokus nije na Spartaku, već na iznova dosadnoj feminističkoj DEI protagonistkinji – njena tipična Mary Sue figura.
Da bi se ovo razumelo, važno je shvatiti kako progresivci gledaju na istoriju — oni je vide kao sredstvo za promociju svoje agende, moraju da je prilagode pokretu. Činjenice su smetnja, a dokazi se izvlače van konteksta da bi potvrdili apsurdne zaključke.
Ostalo je još malo vremena! Mnoge stvari će se uskoro promeniti | Saša Jovičić | Mario Zna, EP 347.
Možda se sećate filma iz 2022. The Woman King, koji su mediji slavili kao novu eru holivudskog akcionog filma. Tvrdili su da je „zasnovan na istinitim događajima“ o ratnicama iz plemena Dahomey u zapadnoj Africi.
Istina je bila suprotna: Dahomey su bili brutalno pleme trgovaca robljem, ubijali su plemena, otimali preživele i prodavali ih Evropljanima, Arapima i Afrikancima. Završili su poraženi od strane Britanaca i Francuza 1890-ih i njihov sistem ropstva ukinut je 1905. godine. Drugim rečima, belo zapadno evropsko carstvo ih je porazilo i cela zapadna Afrika je bila u boljem položaju.
Veći deo The Woman King je netačan ili potpuno izmišljen, prepun DEI laži i projektovan da servira više “woke” propagandnih poruka odjednom. Mediji ga štite kao „uspeh“, iako je izgubio najmanje 50 miliona dolara kada se uračuna promocija i troškovi bioskopa. Jednostavno — promašaj.
Film je oličenje „girl boss“ zablude: žene ne mogu biti „kraljevi“, a ratničke sposobnosti ženskih dvorskih straža dobroga kralja su tanko potkrepljene bilo kakvim legitimanim dokazima. Ali to je danas Holivud: davi se u istorijskoj slamci da pronađe makar jedan primer žene u muškoj ulozi ili manjinske grupe koje se bore protiv „belih kolonizatora“, i onda ignoriše sve istorijske činjenice da bi stvorio modernu verziju.
Makronovi tuže poznatu američku voditeljku: Kendis Ovens prozvala Brižit da je rođena kao muško – istinu više nije dozvoljeno ni pomislitihttps://t.co/kCP5s7tLWH
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 23, 2025
Progresivni aktivisti tvrde da je „stvarna istorija“ potlačenih marginalizovanih grupa ugušena od strane patrijarhata. Da je to istina, ne bi morali konstantno da lažu ili preteruju da bi prikazali navodne velike uspone tih ljudi.
Još jedan primer ovakve propagande bio je izveštaj o “otkriću” ženskih Vikinga sa oružjem u grobnicama kod Birke. Ideolozi woke pokreta su odmah iz tog primera napravili ratnice i hrabre žene ratnike. Istina je da nema arheoloških dokaza koji potvrđuju tu tvrdnju i nijedan ozbiljan istoričar ne smatra da Birka dokazuje postojanje ženskih ratnica među Vikinzima.
U slučaju Spartacus: House Of Ashur, serija verovatno koristi minimalne dokaze o ženskom učešću u gladijatorskim događajima — neki reljef prikazuje dve naoružane žene u borbi, jedna skulptura iz 2011. reinterpretirana je kao žena gladijator, a pronađena je kosturnica u Londonu gde je žena s ukrasom vezana za gladijatorske arene. Međutim, nema dokaza da su žene formalno trenirane u gladijatorskoj borbi u rimskim Ludus školama. Iz literarnih izvora se čini da su žene učestvovale samo u „bočnoj zabavi“, boreći se protiv žena, patuljaka ili životinja — nikada protiv muškaraca na areni.
Feministička potreba da dokažu da su žene fizički jednake muškarcima i dalje traje. Mada se već sada House Of Ashur široko ismeva i malo ko očekuje da će ikoga ubediti u to. Još jedan „woke“ projekat koji će po svoj prilici propasti i brzo biti zaboravljen.