Holivud u panici zbog veštačke inteligencije
Brzi razvoj veštačke inteligencije (AI) doveo je holivudske kreativce u paniku zbog straha da će tehnologija u potpunosti zameniti njihove poslove.
AI je postao centralno pitanje pošto Savez američkih pisaca (WGA) i Udruženje filmskih glumaca-Američka federacija televizijskih i radio umetnika (SAG-AFTRA) ulaze u pregovore o radu sa studijima, pri čemu WGA traži od studija da se obavežu da neće koristiti AI za generisanje scenarija ili obuku velikih jezičkih modela kao što je ChatGPT da bi proizveli varijacije njihovog rada.
„Nisu hteli ni da razgovaraju o tome sa nama, i to nas je zabrinulo“, rekao je komičar iz Los Anđelesa Adam Konover u izjavi za Blumberg. „To me je nateralo da kažem: ’Oh, ovi ljudi zapravo planiraju da to iskoriste da pokušaju da nas potkopaju’.
Kreativci u industriji već kažu da ne dobijaju dovoljno novca od striming servisa i da tehnološke kompanije eksploatišu njihov rad. Sada se plaše da će veštačka inteligencija u potpunosti eliminisati njihove poslove, zamenjujući njihove glasove i lica kompjuterski generisanim verzijama. AI se već koristi za kreiranje marketinških materijala, za uklanjanje psovki i smanjenje troškova vizuelnih efekata.
Studiji su, u međuvremenu, oklevali da se obavežu na pravila koja regulišu tehnologiju.
Poznata DOKTORKA upozorava: SZO planira da preuzme naše živote za 5 godina, izjednačiće ljude i životinjehttps://t.co/kZXhimR9vv
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) August 1, 2023
U međuvremenu, potencijal veštačke inteligencije da zameni ljudske glumce CGI prikazima takođe je postao glavna tačka spora u najznačajnijem radnom sporu u poslednjih 60 godina, pošto i glumci i pisci štrajkuju u isto vreme, zatvarajući nekoliko TV i filmskih produkcija.
Rukovodioci studija odbacili su pretnju veštačkom inteligencijom kao precenjenu, ali priznaju da ona nudi uštede usred opadanja prihoda i napora da se smanje troškovi. Tehnologija može da uštedi troškove u postprodukciji, dok kompanije kao što je Flawless AI nude rešenja zasnovana na veštačkoj inteligenciji za „poboljšanje“ glumačkih performansi ili sinhronizaciju dijaloga na bilo kom jeziku.
„Ljudski učinak će se održati, ali način na koji pravimo sadržaj će se drastično promeniti“, rekao je Tom Grejem, suosnivač AI deepfake prof Metaphysic.
Skoro svaki veliki studio već koristi AI u nekom svojstvu, čak i ako se o tome ne govori. Mnogi rade sa kompanijom u blizini plaže u Santa Moniki koja se zove Flawless, koja nudi paket alata za postprodukciju koji štede vreme i novac.
DeepEditor, na primer, omogućava filmskim stvaraocima da pomeraju glumčevu predstavu sa jednog kadra na drugi. Ako imate Margot Robi koja priča za stolom, recimo, možete odlučiti da je pokažete iz drugog ugla bez potrebe za dodatnim snimanjima. AI Reshoot omogućava filmskim stvaraocima da zamene dijalog, sve dok imaju zvuk glumca koji izgovara reči. TrueSinc omogućava presnimavanje na bilo kom jeziku; filmski stvaraoci mogu da podese pokret glumčevih usta kako bi izgledalo kao da tačno izgovaraju strane reči.
Dakle, s obzirom na to da se industrija pomera ka korišćenju veštačke inteligencije, kreativci zahtevaju garancije za saglasnost, kontrolu i nadoknadu kada su zaposleni.
Još jedno pitanje koje AI pokreće je pitanje autorskih prava i kršenje istih. I deepfake tehnologija i generativna AI (pisanje scenarija) izazivaju zabrinutost zbog neovlašćenog korišćenja likova i intelektualne svojine glumaca. Trenutno, Getty Images tuži Stability AI zbog navodnog korišćenja slika zaštićenih autorskim pravima bez dozvole.
Prema Hilari Krejn, glavnoj pravnoj službenici holivudske agencije za talente CAA, ljudi imaju pravo da kontrolišu objavljivanje svog imena i slike, ali „brzina tehnologije podriva našu sposobnost da efikasno sprovodimo ta prava.“
Nulta Tačka/InfoWars