Илон Маск више не тражи дозволу – његов приступ Европи комбинује финансијску моћ, технолошке капацитете и стратегију заобилажења регулаторних препрека.
Tesla:
Giga Berlin већ производи око пола милиона аутомобила годишње. У 2025. фабрика је удвостручила капацитет, упркос отпору еко-активиста. Немачки судови одобрили су наставак рада, а производња се сада приближава милион возила годишње.
Шпанија је прва земља у Европи која је дозволила потпуно самосталну вожњу (FSD) на јавним путевима без возача на седишту. Деветнаест аутомобила већ прикупља податке за роботакси у Мадриду и Барселони. Планирано је да до првог квартала 2026. године FSD буде доступан и у остатку Европе.
Starlink:
Више од 7.000 сателита покрива 95% домаћинстава у ЕУ. Италија је прикључила Starlink на војну комуникациону мрежу, док Француска изражава забринутост због зависности од америчке инфраструктуре. ЕУ је покушала да реагује улагањем у пројекат „европског шампиона“ компанија Airbus–Thales–Leonardo, али Масков капацитет сателита значајно превазилази ову иницијативу.
xAI и Neuralink:
Ирска и Холандија нуде пореске олакшице и погодности за хостовање Grok суперкластерa. Преговори са Немачком и Француском за људске тестове Neuralink-а у 2026. могли би да отворе пут сличним дозволама у остатку Европе.
X платформа:
Постала је канал за комуникацију бројних политичких покрета широм Европе. Брисел разматра регулативу и казне, али Маск је јасно ставио до знања да ће се борити на суду, уз напомену да ће грађани моћи да заобиђу било какве блокаде.