ILON MASK zvanično predstavio HUMANOIDNOG ROBOTA: Koštaće kao Škoda a menjaće ljude (VIDEO)
Direktor Tesle Ilon Mask pokazao je u petak prototip svog humanoidnog robota Optimusa, predviđajući da će proizvođač električnih vozila biti u stanju da proizvede milione i proda ih za manje od 20.000 dolara, manje od trećine cene Model I.
Mask je rekao da očekuje da će Tesla biti spreman da primi porudžbine za robot-a za tri do pet godina, i opisao napore da se proizvod razvije tokom decenije ili više, što je najdetaljnija vizija koju je do sada dao o poslu za koji je rekao da bi mogao biti veći od Teslinog prihoda od električnih vozila.
Teslin napor da dizajnira i napravi robote za masovno tržište koji bi takođe bili testirani na radnim mestima u njenim fabrikama izdvaja ga od drugih proizvođača koji su eksperimentisali sa humanoidnim robotima.
Nestrpljivo očekivano otkrivanje prototipa robota u Teslinoj kancelariji u Palo Altu u Kaliforniji takođe je bilo deo onoga što je Mask opisao kao napor da se Tesla vidi kao lider u oblastima poput veštačke inteligencije, a ne samo kao kompanija koja pravi „kul automobile“.
Eksperimentalni probni robot za koji je Tesla rekao da je razvijen u februaru izašao je da mahne publici u petak, a Tesla je pokazao snimak na kojem radi jednostavne zadatke, kao što su zalivanje biljaka, nošenje kutija i podizanje metalnih šipki u proizvodnoj stanici u jednoj kompaniji.
Ali jedan moderniji trenutni, za koji je Mask rekao da je bliži onome što se nadao da će staviti u proizvodnju, morao je da se postavi na platformu i da polako talasa. Mask ga je nazvao Optimus i rekao da će moći da hoda za nekoliko nedelja.
Ima još mnogo posla da se poboljša Optimus i to dokaže – rekao je Mask, dodajući kasnije: „Mislim da će Optimus biti neverovatan za pet ili 10 godina“.
Rekao je da postojećim humanoidnim robotima „nedostaje mozak“ – i sposobnost da sami rešavaju probleme. Nasuprot tome, rekao je on, Optimus bi bio „ekstremno sposoban robot“ kojeg bi Tesla nameravao da proizvede u milionima.
— Tesla (@Tesla) October 1, 2022
Drugi proizvođači automobila, uključujući Toyota Motor (7203.T) i Honda Motor (7267.T), razvili su prototipove humanoidnih robota sposobnih da rade komplikovane stvari kao što je bacanje košarkaške lopte, a proizvodni roboti iz ABB-a i drugih su oslonac proizvodnje automobila.
Ali Tesla je jedini u pokretanju tržišne prilike za robota za masovno tržište koji bi takođe mogao da se koristi u fabričkom radu.
Tesla bot sledeće generacije će koristiti komponente koje je dizajnirao Tesla, uključujući bateriju od 2,3 kVh koja se nosi u njegovom torzu, sistem čipova i aktuatore za pokretanje njegovih udova. Robot je dizajniran da teži 73 kg.
Teslini inženjeri, koji su kao i Mask nosili crne majice sa likom metalnih robotskih ruku koje prave oblik srca, opisali su kako su razvili karakteristike robot-a, uključujući i oblasti poput kretanja prstiju, sa fokusom na povećanje troškova proizvodnja niža.
🤖 🖤 pic.twitter.com/eNhVVztXHM
— Elon Musk (@elonmusk) October 1, 2022
Pokušavamo da pratimo cilj najbržeg puta do korisnog robota koji se može napraviti u velikim količinama – rekao je Mask.
Razvijajući posao robotike, rekao je Mask, Tesla menja uslove poznate izjave o misiji koja je postala deo njene privlačnosti investitorima i klimatskim aktivistima tako što se obavezuje da će „ubrzati tranziciju sveta na održivu energiju“.
Optimus nije direktno u skladu sa ubrzavanjem održive energije – rekao je Mask.
Mislim da se misija donekle širi sa pojavom Optimusa na – znate, ne znam: da budućnost bude sjajna.
Mask je opisao događaj kao nameru da regrutuje radnike, a inženjeri na bini su se pobrinuli za tehničku podršku.
Oni su detaljno opisali proces kojim je Tesla dizajnirao ruke robota i koristio tehnologiju simulatora sudara da testira sposobnost robota da padne na lice bez da se slomi.
Mask, koji je ranije govorio o rizicima veštačke inteligencije, rekao je da masovno uvođenje robot-a ima potencijal da „transformiše civilizaciju“ i stvori „budućnost izobilja, budućnost bez siromaštva“.
On je rekao da veruje da je važno da akcionari Tesle imaju ulogu u proveri napora kompanije.
Ako poludim, možete me otpustiti – rekao je Musk.
To je važno.
Sve je OTKRIVENO- Bil Gejts stiže u Srbiju da sprovede Veliki Reset
Mnoge reakcije na Tviteru bile su pozitivne, fokusirajući se na brzinu Teslinog razvoja od avgusta prošle godine, kada je Tesla najavio svoj projekat kaskaderskom akcijom u kojoj je osoba u belom odelu simulirala humanoidnog robota.
Henri Ben Amor, profesor robotike na Državnom univerzitetu u Arizoni, rekao je da je Maskova ciljana cena od 20.000 dolara „dobar predlog“, pošto su trenutni troškovi oko 100.000 dolara za humanoidne robote.
Postoji nesklad između vrste ambicija i onoga što su oni predstavili – rekao je on.
Kada je reč o spretnosti, brzini, sposobnosti stabilnog hoda i tako dalje, ima još mnogo posla da se uradi.
Aron Džonson, profesor mašinstva na Univerzitetu Karnegi Melon, takođe je rekao da je potreba za robotom diskutabilna.
Ono što je zaista impresivno je da su tako brzo došli do tog nivoa. Ono što je još uvek malo nejasno je šta je tačno njihov slučaj da naprave milione ovih – rekao je Džonson.
Tesla je takođe razgovarao o svojoj dugo odlaganoj tehnologiji samovožnje na događaju. Inženjeri koji su radili na softveru za samostalnu vožnju opisali su kako su obučili softver da bira akcije, kao što je kada će se uključiti u saobraćaj, i kako su ubrzali proces donošenja odluka na računaru.
U maju je Mask rekao da bi najvredniji proizvođač automobila na svetu „u osnovi bio vredan nule“ bez postizanja potpune sposobnosti samostalnog upravljanja, i da se suočava sa rastućim regulatornim istraživanjima, kao i sa tehnološkim preprekama.
Mask je u petak rekao da će beta testiranje Teslinih potpunih mogućnosti samovožnje biti „tehnički“ spremno za globalno uvođenje do kraja 2022. godine, ali propisi predstavljaju prepreke.