IRSKA: Novi nastavni plan za decu uključuje široku “obuku” o LGBTQ ideologiji i seksualnoj raznolikosti
Teme su uključene u nacrt nastavnog plana i programa koji je ove nedelje objavio Irski Nacionalni savet za nastavni plan, program i ocenjivanje
Novi nacrt nastavnog plana i programa koji je predložio savetodavni savet irskog ministarstva obrazovanja preporučio je uvođenje časova za obrazovanje dece o privilegijama belaca, rodnom identitetu i seksualnoj raznolikosti.
Očekuje se da će planovi koje je predložio Nacionalni savet za nastavni plan i program i ocenjivanje (NCCA), koji savetuje ministra za obrazovanje i veštine, biti uključeni u nastavni plan i program SPHE višeg ciklusa za uzrast od 15 do 18 godina.
Od studenata će se tražiti da istraže temu roda, koja je u nacrtu konsultativnog dokumenta definisana kao „društveno i kulturno konstruisana“. Časovi će se fokusirati na „društveno konstruisane uloge, odgovornosti, karakteristike, ponašanja, aktivnosti i atribute koje dato društvo smatra prikladnim za žene i muškarce“ i „štetne stavove o rodu koji se održavaju u medijima, na mreži i u društvu“.
👉 Vakcinisani sada svaljuju krivicu na nevakcinisane jer ih NISU UPOZORILI na neželjene efekte: “Krv je na njihovim rukama”
https://t.co/nUSlO313YW— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 13, 2023
Od mladih se očekuje da uzmu u obzir „nečije unutrašnje i individualno iskustvo roda, koje može, ali i ne mora da odgovara polu registrovanom pri rođenju.
Pored toga, nacrt nastavnog plana i programa će istražiti pitanja vezana za „seksualnu raznolikost“ sa učenicima koji će se podučavati o LGBTQ+ pitanjima. Seksualni identiteti uključuju lezbejke, gej, biseksualce, transrodne, kvir i interseksualne, kao i „dodatne rodne identitete i seksualne orijentacije koji nisu posebno obuhvaćeni sa pet inicijala“. Sada se zapravo koristi šest inicijala u sve izduženoj skraćenici rastućih seksualnih identiteta.
Od učenika se takođe očekuje da se usredsrede na ono što nacrt nastavnog plana i programa opisuje kao „veštine savezništva“, što se odnosi na „akcije, ponašanja i prakse koje se koriste za podršku, zalaganje i saradnju sa drugima, u cilju podrške pravdi i pravičnosti“.
Jedna ključna komponenta ovog odeljka odnosila se na „prepoznavanje i korišćenje nečijeg privilegovanog statusa“, a nacrt konsultacija posebno identifikuje belac ili muškarac kao dva primera privilegovanog statusa.
Ovaj nacrt kurikuluma sada je podložan javnoj konsultaciji, koja traje do 18. oktobra, a ljudi se ohrabruju da pošalju svoja mišljenja putem onlajn ankete.
Kako je irska novinska agencija Gript izvestila prošle godine, NCCA se već neko vreme zalaže da ono što smatra „privilegijom belaca“ bude uključeno u školsko obrazovanje, ponavljajući važnost učenja „iz istorije beline i rasizma. ”