Istraživanje Rojtersa pokazuje: Gledanost i poverenje u mejnstrim medije dotaklo samo dno
Verovatno to i ne predstavlja veliko iznenađenje za većinu ljudi danas, ali to sada potvrđuju i ankete samih mejnstrim medija – oni brzo gube svoju publiku i svoj uticaj.
Rojtersov institut za proučavanje novinarstva vodi godišnji projekat osmišljen da izmeri percepciju javnosti o medijima, posebno korporativnim medijima, i koliko poverenja su mejnstrim mediji stekli.
Naime, tokom protekle dve godine novinari establišmenta su otuđili veliki deo šire javnosti. U prevodu, pukli su.
Najnovije istraživanje pokazuje da globalno 38 posto ljudi izbegava većinu vesti, što ukazuje da je izveštavanje o određenim temama kao što je covid postalo ‘ponavljajuće’ i depresivno. Ovo je povećanje od skoro 10% u odnosu na 2017. Vitalnija statistika je, međutim, broj ljudi koji uopšte ne veruju mejnstrim medijima.
Globalno, samo 42% ljudi reklo je da veruje medijima većinu vremena. U SAD-u je samo 26% reklo da veruje medijima , što je pad od tri boda u odnosu na 2021. Ovo je pojačano eksponencijalnim padom rejtinga glavnih vesti u poslednjih nekoliko godina.
CNN je ove godine izgubio otprilike 70% svoje publike u ključnim demografskim kategorijama, a mreža je nedavno pretrpela jednu od najmanjih nedeljnih ocena publike od 2015. Kolaps CNN+ programa plaćenog članstva pre nego što je ikada zaživeo takođe ukazuje na potpuni nedostatak poverenja javnosti.
Broj gledalaca MSNBC-a je takođe pao za 32% ovog meseca jer se njihove emisije u udarnom terminu bore da održe gledanost od milion ljudi.
Fox New je jedina korporativna mreža koja ima stalnu publiku.
Da li je čudno da mejnstrim mediji tako blisko sarađuju sa društvenim medijskim platformama kao što su Facebook i YouTube kako bi veštački gurnuli svoj sadržaj u najbolje rezultate pretraživanja? S obzirom da je stanovništvo potpuno zgroženo medijskim konstantno pristrasnim izveštavanjem o događaju pandemije, neredima BLM-a, pitanju laptopa Hanter Bajdena, ukrajinskom ratu kao i tekućoj ekonomskoj krizi, jedini način na koji mejnstrim može da natera ljude da ih gledaju je kada oni rade sa Big Techom kako bi naterali ljude da ih gledaju.
Jednostavno, kada stalno lažete javnost na kraju će narod početi da vas ignoriše.
Situacija u Srbiji kada je reč o medijima je jednaka ali domaći mejnstrim mediji još uvek uspevaju da se izvuku od odgovornosti jer građani ne znaju da postoje ankete i istraživanja o gledanosti a agencije koje rade na izveštavanju o gledanosti su u većini slučaja fiktivne agencije koje lažiraju rezultate.