Italija zahteva od EU da odustane od „apsurdne“ zelene šeme za zabranu vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem
Konzervativna vlada Đorđe Meloni u Italiji pozvala je EU da ukine svoju zelenu agendu za zabranu prodaje novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine.
Govoreći na Ambrosetti Forumu u Černobiju u Italiji tokom vikenda, rimski ministar energetike Gilberto Piketo Fratin je otvoreno izjavio da se „zabrana mora promeniti“, navodi Blumberg.
Piketo Fratin je opisao planove Brisela da zabrani prodaju novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2035. godine kao „apsurdne“ i vođene „ideološkom vizijom“ centralizovane komandne ekonomije, a ne realnošću na terenu u Evropi.
Italijanski ministar ekonomskog razvoja Adolfo Urso izrazio je slično mišljenje, ističući probleme sa kojima se suočava nemački automobilski gigant Folksvagen, koji razmatra zatvaranje fabrika u Nemačkoj po prvi put u svojoj istoriji zbog rasta troškova energije, pada potražnje za električnim vozilima i konkurencije iz Kine.
„U neizvesnom pejzažu koji utiče na nemačku automobilsku industriju, potrebna je jasnoća kako se evropska industrija ne bi srušila“, rekao je Urso. „Evropi je potrebna pragmatična vizija, ideološka vizija je propala. Moramo to da priznamo.”
Najveći problem za Bila Gejtsa je sloboda govora https://t.co/TRZqkQg7YX
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) September 10, 2024
U međuvremenu, zamenik italijanskog premijera Mateo Salvini, koji predstavlja populističko krilo koalicione vlade premijerke Meloni, rekao je da njegova stranka Liga planira da u parlamentu u Rimu donese zakon kojim će vladu pravno obavezati da ukine direktivu EU.
„Liga je spremna da zatraži ukidanje zabrane benzinskih i dizel motora od 2035. godine predstavljanjem dokumenta kojim će se obavezati Parlament, Vlada i Komisija EU da izbegnu ekonomsko, socijalno i ekološko samoubistvo, čija je suspenzija u centru debate i u Nemačkoj“, rekao je Salvini u nedelju.
Zamenik premijera je takođe tvrdio da Italija treba da se okrene nuklearnoj energiji, rekavši: „Verujem da je vraćanje Italije u kontekst čiste, moderne i efikasne nuklearne energije jedan od najvažnijih izazova naše vlade. U pitanju su razvoj, rast i održivost naše zemlje: više ne možemo reći ne.”
Prema Evropskoj opservatoriji za alternativna goriva – ogranku Evropske komisije – prodaja električnih vozila zabeležila je pad prodaje od deset odsto u godini koja je prethodila maju u poređenju sa prethodnom godinom. Ovo se poredi sa padom prodaje od tri procenta na ukupnom tržištu automobila u bloku.
EU je trenutno u procesu odlučivanja o primeni tarifa na električna vozila kineske proizvodnje. Dok je Evropska komisija uvela privremene carine do 37,6 odsto na uvoz električnih vozila iz Kine zbog njenih jako subvencionisanih vozila, države članice i dalje su podeljene u pogledu podrške stalnim carinama.
Glavno protivljenje dolazi iz Berlina, s obzirom na to da su nemački proizvođači automobila ostvarili jednu trećinu svoje prodaje kupcima u Kini prošle godine, i stoga strahuju da bi Peking mogao da iskoristi tarife na svoja električna vozila kao izgovor za pokretanje šireg trgovinskog rata i ugrožavanje profita kompanija poput BMW-a i Folksvagena, koje bi takođe mogle biti pogođene carinama na automobile proizvedene u njihovim kineskim fabrikama.