Izdato hitno bezbednosno upozorenje: Stotine Boing aviona bi mogli eksplodirati u vazduhu
Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) upozorila je da stotine aviona Boing 777 kojima upravljaju velike avio-kompanije mogu da eksplodiraju u vazduhu zbog fatalne greške u dizajnu aviona.
Ova mana, ukorenjena u električnom problemu, predstavlja rizik od masovnih žrtava ako bi se rezervoari za gorivo u krilima aviona zapalili i eksplodirali, otkrila je nedavna istraga Dejli mejla.
FAA je istakla ovu zabrinutost u hitnom obaveštenju izdatom 25. marta 2024. godine, koje je otkrilo da bi „elektrostatičko pražnjenje“ u blizini rezervoara za gorivo u središnjem krilu moglo delovati kao izvor paljenja, što bi dovelo do fatalnog požara ili eksplozije.
Thegatewaypundit.com izveštava: Bongu je dat rok do 9. maja da se pozabavi ovim problemima, iako njihov odgovor ostaje da se čeka. Predložena popravka uključuje ugradnju novih mera električnog povezivanja i uzemljenja oko sistema za usis vazduha u blizini rezervoara za gorivo u centralnom krilu.
Prema FAA, ova popravka bi koštala manje od 698.000 dolara za sve pogođene avione u SAD, sa pojedinačnim delovima po ceni od samo 98 dolara po avionu.
Hitnost ovih popravki je podvučena nedavnim svedočenjem uzbunjivača Sema Salehpura tokom saslušanja u Senatu. Salehpour je optužio Boing da je napravio kompromis sa sigurnosnim standardima i koristio neodobrene tehnike tokom sklapanja aviona 777.
On je opisao svedoke da su radnici koristili neodgovarajuće metode da slože delove, ponekad pribegavajući fizičkom preskakanju komponenti kako bi ih uklopili na svoje mesto.
Neuralink Ilona Maska ugradiće moždani čip drugom pacijentu https://t.co/dAYVKtAkrO
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) May 22, 2024
Daily Mail je objavio:
Manje od dve nedelje nakon roka za narudžbu 9. maja, jedan 73-godišnjak je mrtav, a još 23 povređeno kada su obližnje munje i električne oluje dovele do „iznenadne ekstremne turbulencije“ za let Singapur erlajnsa na avionu 777.
Ta smrt i upozorenje FAA pridružuju se kontroverzama koje već kovitlaju ovog aerokosmičkog giganta i njegove „777“ avione – uključujući svedočenje uzbunjivača u Senatu koji je optužio Boing da koristi prečice prilikom izgradnje 777.
„Direktiva o plovidbenosti“ FAA od 25. marta 2024. za Boing je izazvala novu zabrinutost u vezi sa serijom aviona 777, koji su među najprodavanijim avionima na dugim relacijama u svetu i prvim komercijalnim avionima koji su u potpunosti dizajnirani kompjuterski.
Sistem za distribuciju vazduha obogaćen azotom (NEADS), koji pomaže da se zapaljivi kiseonik drži dalje od mlaznog goriva aviona, prema FAA, „je instaliran bez dizajnirane električne veze […] u rezervoaru centralnog krila.“
Pet modela „trostrukih sedmica“ pozvano je po nalogu FAA, uključujući Boing 777F, 777–200, –200LR, –300 i –300ER, koji je bio tačan model uključen u fatalni incident Singapur Airlines-a u ponedeljak.