
Jaguar u slobodnom padu, prodaja pala 97% posle “LGBT” reklame
Prodaja Jaguarovih vozila u Evropi pala je za neverovatnih 97,5% u aprilu 2025. u odnosu na isti mesec prošle godine – sa 1.961 vozila na samo 49 registrovanih jedinica – nakon kontroverznog rebrendiranja ovog čuvenog britanskog brenda.
Jaguar je prošlog novembra predstavio svoj novi koncept automobil, Type 00 („nula nula“), što je izazvalo podeljene reakcije, izvestio je Breitbart News. Reklamna kampanja nije prikazala nijedno vozilo – što je dodatno šokiralo ljubitelje brenda.
Tržište je sada donelo svoju presudu – i ne izgleda dobro za Jaguar.
Prema podacima Evropskog udruženja proizvođača automobila (AECA), kompanija je registrovala svega 49 novih vozila u aprilu 2025, naspram 1.961 u istom mesecu prošle godine.
Ukupna prodaja od januara do aprila takođe beleži ogroman pad – 75,1% manje, sa svega 2.665 prodatih vozila.
Rend Pol ide u lov na Faučija: Senat ga poziva na saslušanje zbog uloge u COVID pandemijihttps://t.co/T5WJRJriv3
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) July 3, 2025
Na globalnom nivou, Jaguar je tokom fiskalne godine 2024/25 prodao samo 26.862 vozila, što je pad od 85% u poređenju sa 2018. godinom.
Oštar pad prodaje dolazi nakon što je kompanija odbacila svoje klasične korene u pokušaju da se pozicionira kao „brend usmeren na stil života i modu“.
Las ventas del fabricante de coches Jaguar se hunden más de un 97% tras abandonar el diseño clásico y abrazar el marketing ‘woke’https://t.co/3A09tXqDPq pic.twitter.com/bhcqbxV6Eu
— LA GACETA (@gaceta_es) July 2, 2025
Generalni direktor Jaguara, Rodon Glaver, pokušao je da odbrani kontroverznu reklamu u kojoj su se pojavili androgini modeli – ali nijedan automobil.
On je izjavio da je kampanja bila „smela“ i da nije imala za cilj da bude „probuđena“ (woke), već da je poruka kompanije „izgubljena u plamenu netolerancije“ zbog kritika na društvenim mrežama.
„Ako igramo po pravilima kao svi drugi, bićemo samo još jedan glas u masi. Zato ne treba da izgledamo kao tipičan automobilski brend,“ rekao je Glaver za Financial Times.