Kada sednete u „digitalni automobil“ pristajete na snimanje i prodaju ličnih podataka
Ljudi u kolima govore stvari koje možda nikada ne napišu u imejlu. Pa, nekada je bilo tako.
Ko bi znao? Politika privatnosti Subaru-a im omogućava da snimaju vaše razgovore i vaše lice i prodaju te podatke onome ko da najveću ponudu. Najverovatnije (ko čita ove stvari), to rade i sve druge automobilske kompanije. Kada ga AI analizira, verovatno će identifikovati vaš glas (i vas sa kamera). Sve što kažete u vašim privatnim automobilima pripadaće njima, čak i ako ste putnik i nikada vas nisu pitali.
Dakle, ako želite da vodite privatnu diskusiju o svojim političkim stavovima, vašoj deci, vašoj veri, problemima na poslu, intelektualnoj svojini, otkrićima, informacijama koje mogu uticati na cene akcija, vašim razmišljanjima o imigraciji, korupciji ili pomenete bilo koje medicinske probleme koje imate, ili afere koje je neko imao, nemojte to raditi u električnom automobilu. Zamislite ucenu, politički, pravni i insajderski potencijal sa ovim podacima u rukama…
„Subaru“, objavljeno na Fondaciji Mozilla
Evo nečega što možda ne shvatate. U trenutku kada sednete na suvozačevo sedište u Subaru-u koji koristi povezane usluge, pristali ste da im dozvolite da koriste — a možda čak i prodaju — vaše lične podatke. Prema njihovoj politici privatnosti, to znači stvari kao što su vaše ime, lokacija, „Audio snimci putnika u vozilu“ i zaključci koje oni mogu izvući o stvarima kao što su vaše „karakteristike, predispozicije, ponašanje ili stavovi“. Nazovite nas ludacima, ali ne mislimo da bi jednostavno sedenje na suvozačkom mestu nečijeg Subarua trebalo da znači da pristajete da bilo koji od vaših ličnih podataka koriste za, pa, skoro sve. A kamoli potencijalno prodaju brokerima podataka ili deljenje sa trećim stranama u marketingu kako bi mogli da vas ciljaju oglasima na osnovu zaključaka koje izvode o vama jer ste sedeli na zadnjem sedištu Subarua u planinama Kolorada. Zaista ćemo prozvati Subaru zbog ovoga, jer su to tako jasno postavili u svojoj politici privatnosti, ali imajte na umu da Subaru nije jedina automobilska kompanija koja radi ovakvu groznu stvar.
Afrički migrant uhapšen zbog silovanja 75-godišnje Francuskinjehttps://t.co/fVcpE0cpJK
— Nulta Tačka (@NultaTackaSrb) January 3, 2024
Subaru takođe priznaje da kada se informacije prenesu ne mogu garantovati da neće biti presretnute, samo da će dati sve od sebe da brinu o vašim informacijama nakon što ih dobiju.
Rešenje:
Čini se da je najbolji način da sprečite Subaru da prikuplja, deli ili prodaje vaše podatke ljudima koji žele da vam prodaju stvari ili brokerima podataka ili organima za sprovođenje zakona, najbolje je da nikada ne kupujete ili vozite Subaru. Osim ako hodate ulicom kada prolazi automobil sa spoljnim kamerama ili senzorima. Tada bi se i vi mogli uhvatiti u to prikupljanje podataka. Dakle, da, poenta je da ovih dana zaista nemate mnogo sjajnih izbora kada je u pitanju zaštita vaše privatnosti od automobila, osim da ih nikada ne kupujete, vozite, sedite u njima ili budete na ulici kada voze pored.