KINA preko TikToka gura komunističku propagandu ostatku sveta! Truje najmlađe i sa Trans ideologijom
TikTok u vlasništvu Kine gura niz kineskih propagandnih reklama milionima Evropljana poslednjih meseci. Oglasi proglašavaju sve, od podrške kineskom zatvaranju zbog korona virusa, do predstavljanja regiona Sinđang, gde su Ujgurske manjine prisiljene da rade u koncentracionim logorima, kao divne turističke destinacije. Sa druge strane, Peking sa namerom truje najmlađe Evropljane ali i Srbe, forsirajući sadržaj sa tranvestitima našoj deci.
Propagandni oglasi iz najvećih kineskih državnih medija emitovani su milionima evropskih korisnika na platformi, prema novoj biblioteci oglasa TikTok-a, koju je nabavio Forbs.
Od srede, više od 1.000 oglasa iz državnih medija komunističkog režima — kao što su People’s Daily i CGTN — se pojavilo na platformi od oktobra 2022.
Dok biblioteka oglasa još uvek ne prikazuje podatke o oglasima predstavljenim korisnicima u Sjedinjenim Državama, Kanadi i Australiji, podaci pokazuju da su se propagandni oglasi pojavili za milione korisnika širom Austrije, Belgije, Češke, Nemačke, Grčke , Mađarske, Italije, Irske, Holandije, Poljske i Ujedinjenog Kraljevstva.
Pominjanje problematičnog regiona Sinđang navodno se pojavilo u 92 od 124 oglasa koje je promovisao jedan od naloga u državnim medijima.
U jednoj propagandnoj reklami, koju je platila China News International, prikazan je muškarac koji igra tradicionalni ples pod naslovom „Sinjiang je dobro mesto!“ Drugi oglas je prikazivao domaćina CGTN-a koji posećuje osnovnu školu u Sinđiangu.
Škola se navodno nalazi u okrugu Pišan u Sinđiangu, gde je Australijski institut za stratešku politiku pratio izgradnju šest pritvorskih objekata.
U drugom oglasu je prikazan član akademske zajednice koji kritikuje otpor SAD i Evrope prema kineskoj eksploatatorskoj inicijativi Pojas i put (BRI), u kojoj komunistički režim nudi predatorske zajmove siromašnim zemljama za izgradnju infrastrukturnih projekata.
Još jedan propagandni oglas prikazao je snimak vlogera koji optužuje zapadne medije da lažu o kršenju ljudskih prava od strane kineske vlade. Ovaj konkretni oglas se prikazivao na TikTok-u tek prošle nedelje.
U međuvremenu, TikTok insistira na tome da ne dozvoljava oglašavanje o društvenim pitanjima, izborima i politici — iako kineska platforma društvenih medija napominje da „državni subjekti mogu imati pravo da se oglašavaju ako rade sa TikTok prodajnim predstavnikom“.
TikTok-ova biblioteka oglasa ne otkriva koliko su državni mediji komunističkog režima platili za postavljanje propagandnih oglasa na platformu, preneo je Forbs.
Otkrića ovih kineskih propagandnih oglasa dolaze u trenutku kada se TikTok suočava sa nadzorom američkih zakonodavaca zbog njegovih veza sa Kinom i bezbednosti podataka korisnika. Štaviše, TikTok je u vlasništvu kineskog internet konglomerata BiteDance, koji je već u više navrata uhvaćen u njuškanju američkih i britanskih novinara.
Kako je Nulta Tačka ranije izvestila , zaposleni u BiteDanceu su dobili privatne korisničke podatke američkih novinara. Kineska kompanija je takođe nedavno otkrivena da je pratila britansku novinarku preko TikTok naloga njene mačke, na kojoj čak nije ni njeno pravo ime.
U međuvremenu, bivši izvršni direktor BiteDance-a upozorava da Komunistička partija Kine (CCP) ima „vrhovni pristup“ svim podacima koje poseduje TikTok matična kompanija, uključujući i servere u Sjedinjenim Državama. On je dodao da KPK čak ima posebnu kancelariju unutar kompanije, koja nadgleda Bitedance i TikTok, usmeravajući entitete u unapređenju „osnovnih komunističkih vrednosti“.