KINA uvodi novu cenzuru na mrežama: Zabranjeno pričati o lošem ekonomskom stanju nacije
Kina je preduzela korake da aktivno obeshrabri određene korisnike na svojoj prominentnoj platformi sličnoj X-u, Weibo, od objavljivanja pesimističnog sadržaja vezanog za ekonomska pitanja.
Ova smernica je istaknuta u onlajn dokumentu koji je potvrdio jedan od primalaca u razgovoru sa Bloombergom.
Influenser na Weibo-u specijalizovan za finansije, sa više od 76.000 pratilaca, otkrio je u nedavnom postu da su ga savetovali da smanji diskusije o ekonomiji.
Drugi bloger, fokusiran na kinesko tržište s pratnjom od preko 16.000, podelio je slična osećanja postavljajući obaveštenje koje naglašava važnost nepreterivanja, posebno u vezi sa ekonomskim ili finansijskim pitanjima.
Zahtevi za komentar od predstavnika Weibo-a ostali su bez odgovora.
Ova strategija Weibo-a usklađena je sa širim merama koje je preduzelo rukovodstvo Kine kako bi ojačalo poverenje u ekonomiju.
Bloomberg je izvestio da su na nedavnom sastanku Politbiroa visoki zvaničnici Komunističke partije obećali poboljšanje upravljanja javnim mnjenjem u vezi sa ekonomskim pitanjima. Nedavni ekonomski pokazatelji ukazuju na trom oporavak posle pandemije, obeležen niskim poverenjem potrošača i izazovima u vezi sa nekretninama.
Iako nije tako otvoreno, administracija Bidena takođe je zabrinuta zbog negativnih komentara na društvenim mrežama, posebno od mladih ljudi na TikToku.
Prema raznim izveštajima, predsednik Biden želi raditi na suzbijanju negativnog ekonomskog sentimenta na sveprisutnoj društvenoj mreži.
Influenseri na TikToku sve češće izražavaju svoje brige o ekonomiji i svojim finansijskim izgledima, izazivajući zabrinutost u Bidenovom timu zbog potencijalnog uticaja na njegov pokušaj reizbora 2024. godine. Popularnost heštagova poput “Tiha recesija” raste na društvenim mrežama, izazivajući anksioznost u Beloj kući jer ovi trendovi kontriraju njihovoj naraciji “Bajdenomike” koja pokazuje ohrabrujuće razvoje. Važno je napomenuti da će Generacija Z i Milenijalci, kada se kombinuju, imati podjednaku izbornu moć u narednoj godini kao i Baby Boomers i starije generacije, koje su istorijski bile dominantna demografija glasača tokom mnogo godina.
Prema Washington Postu, zvaničnik Bele kuće je rekao da administracija Bidena “sarađuje s kreatorima na TikToku kako bi ispričala pozitivne priče o Bajdenovom ekonomskom vođstvu, istovremeno sarađujući s društvenim medijima kako bi suprotstavila dezinformacijama.”