Klimatski aktivisti paniče: Tviter pod Maskom dozvoljava previše mišljenja koja se protive narativu globalnog zagrevanja
Organizacija koja je koalicija „organizacija za borbu protiv klimatskih promena i dezinformacija“ kaže da Tviter pod izvršnim direktorom Ilonom Maskom dozvoljava više različitih stavova o klimatskim promenama.
Climate Action Against Disinformation (CAAD), objavio je studiju od 19. januara, optužujući Maska da je dozvolio da se dezinformacije o klimatskoj krizi šire na platformi društvenih medija.
Studija je optužila Tviter da podstiče hešteg „#ClimateScam“ korisnicima kada pretražuju reč „klima“, kao glavni rezultat pretrage.
Hešteg je iznenada postao dominantan u rezultatima pretrage na Tviteru od jula 2022. godine, a od tada se sve više povećava, navodi CAAD.
U izveštaju se navodi da su se „2022. godine, sadržaji koji poriču klimatske promene oštro vratili na Tviter“.
Tviter pretraga
CAAD je naveo da je najmanje 91.000 korisnika Tvitera prijavilo hešteg #ClimateScam više od 362.000 puta do decembra.
„Izvor njegove viralnosti je potpuno nejasan i ponovo naglašava potrebu za transparentnošću o tome kako i zašto platforme prikazuju sadržaj korisnicima“, rekli su autori studije.
Rekli su da se čini da je taj termin u trendu uprkos „podacima koji pokazuju više aktivnosti i angažovanja na drugim hashtagovima kao što su #ClimateCrisis i #ClimateEmergency.
🔶 PFIZER mora da plati odštetu milionima zbog nuspojava vakcinacije (VIDEO) https://t.co/rG3tq8nnDT
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) January 23, 2023
Istraživački tim je tvrdio da se porast termina u rezultatima pretrage ne može objasniti personalizacijom korisnika, obimom sadržaja ili popularnošću.
„Osnovna pretraga ‘klime’ na Fejsbuku nije se automatski ispunila otvoreno skeptičnim ili poricanjem termina; eksplicitno traženje #ClimateScam pokazalo je samo 1,5 hiljada korisnika koji pominju termin, u odnosu na 72 hiljade za #ClimateEmergency i 160 hiljada za #ClimateCrisis.
CAAD se žalio da je izvor heštega #ClimateScam nejasan i da postoji potreba za transparentnošću o tome kako je došlo do rezultata pretrage.
„Podjednako, TikTok nije vratio rezultate pretrage za #ClimateScam, ali je umesto toga predložio frazu „možda je termin povezan sa ponašanjem ili sadržajem koji krši naše smernice.“
Interesne grupe
Autori su rekli da novi menadžment Tvitera nije označio dovoljno sadržaja kao dezinformacije i tvrdili su da nije mogao da pronađe uporediv trend ili porast u „#ClimateScam“ na drugim platformama.
CAAD je delimično finansiran od strane Instituta za strateški dijalog (ISD), think tank, koji je u velikoj meri finansiran od strane Bill and Melinda Gates Foundation.
ISD je saopštio da radi sa platformama društvenih medija na istraživanju radikalizacije na mreži, kako bi se smanjio uticaj regrutovanja ekstremista od strane grupa u Evropi i Severnoj Americi.
Otkako je kupio Tviter u oktobru, Ilon Musk je smanjio osoblje tima društvenih medija za 50 odsto i smanjio tim za moderiranje sadržaja kako bi zaštitio slobodu izražavanja.
Mask je bio kritičar dosadašnjeg odnosa Tvitera sa saveznim vlastima i obaveštajnim službama, a objavio je nekoliko serija takozvanih „Tviter fajlova“ od kraja prošle godine.
Nulta Tačka/ZeroHedge