Ko bi „REKO“? Sve više kupaca odbija da kupuje lažno meso brenda „Beyond Meat“
Beyond Meat, kompanija koja proizvodi „zamene za meso“ je u nevolji. Prema Bloomberg-u, akcije kompanije su izgubile 77% svoje vrednosti tokom prošle godine. U stvari, sve zamene za meso na biljnoj bazi gube udeo kupaca. Prema podacima Information Resources, Inc., prodaja rashlađenih mesnih alternativa u maloprodajnim objektima pala je za 10,5% po obimu za 52 nedelje koje su se završile 4. septembra.
Jedan od razloga za to je njihova cena. Pošto cene hrane rastu, mnogo manje kupaca je spremno da plati više za lažno meso kada prava stvar nije mnogo skuplja.
A prema Deloitte-u, postoji kulturni otpor na delu.
Deloitte veruje da industrija pati od problema sa percepcijom. U julu je anketirao 2.000 potrošača i otkrio pad u uverenju da je biljno meso zdravije i ekološki održivije od mesa životinja. (Dok su ekološki akreditivi proizvoda na bazi biljaka u poređenju sa njihovim mesnijim kolegama dobro utvrđeni, zdravstvene tvrdnje nisu)
Lavrov: Rusija će se razvijati tako da ne zavisi od rasista u zapadnim elitama
Deloitte takođe sumnja da bi to tržište moglo biti ograničenije nego što se ranije mislilo sa rastućim kulturnim otporom njegovom „poželjnom“ statusu — čak i među onima koji žele da smanje potrošnju crvenog mesa. Primer: Kada je Cracker Barrel najavio planove da doda kobasicu Impossible Foods na svoj meni tokom leta, suočio se sa napadom kritika na društvenim medijima.
To je zaokret u paroli „Probudi se, švorc“. Beyond Meat i druge kompanije za lažno meso s ponosom plasiraju svoje proizvode veganima i “zelenima” kao ekološki prihvatljive i zdravije alternative crvenom mesu. Iako bi prednosti korišćenja biljaka umesto goveda koje izbacuju metan mogle biti prodajna tačka za neke, bilo kakve zdravstvene koristi od jedenja zamena za meso su još nedokazane.