KO JOŠ KORISTI FEJSBUK?! ZAKERBERGOVA „MREŽA“ U GLOBALNOJ ANKETI PROGLAŠENA ZA NAJGORU KOMPANIJU
Meta Platforms, ranije poznat kao Facebook, proglašen je za „najgoru kompaniju 2021.“ u rezultatima ankete pokrenute od strane Yahoo Fajnensa- Meta/Facebook is the worst company of the year: Yahoo Finance readers
Anketa, koja je obuhvatila 1.541 čitaoca, pokazala je da je Fejsbuk dobio 8 odsto od ukupnog broja glasova za sramotno priznanje.
Ispitanici su bili polarizovani u svojim procenama o tehnološkoj kompaniji i izrazili su kontradiktorne razloge za svoj prezir. Konzervativci i disidenti izrazili su frustraciju zbog toga što je tehnološka kompanija preterano cenzurisala i diskriminisala njihove stavove.
Međutim, naprednjaci su se često žalili da kompanija nije otišla dovoljno daleko u svojim naporima da iskoreni uočene dezinformacije, pri čemu su mnogi tvrdili da kompanija neadekvatno potiskuje skeptične stavove u vezi sa pandemijom virusa KPK (Komunističke partije Kine) i predsedničkim izborima u Sjedinjenim Državama 2020.
Prošlog septembra, Fejsbuk je pao pod lupu za The Facebook Files, seriju istraživačkih izveštaja koje je objavio Wall Street Journal a zasnovanih na curenjima informacija koje je obezbedila uzbunjivač Frensis Haugen.
Veliki deo publiciteta oko curenja bio je fokusiran na uticaj Instagrama (ispostave Meta Platforms) na tinejdžerke i navodnu ravnodušnost kompanije prema tim problemima. Haugen je takođe navela da je potencijal Fejsbuka za radikalizaciju doprineo genocidu u Mjanmaru i Etiopiji, među bezbroj drugih zabrinutosti istaknutih u izveštajima.
Pored toga, kompanija je već nekoliko godina pod nadzorom antimonopolskih regulatora. Prošle godine, Federalna trgovinska komisija i državni tužioci 48 država tužili su Fejsbuk zbog navodnih kršenja antimonopolskih zakona. Taj konkretan slučaj protiv kompanije je odbačen kao pravno nedovoljan, ali tužba je još u toku jer sud smatra da će slučaj potpuno odbaciti.
Možda zbog ovog negativnog publiciteta, Fejsbuk je prošlog oktobra rebrendirao matičnu kompaniju koja nadgleda njene platforme u Meta platforme.
Novo ime poklapa se sa Zakerbergovim sve većim naglaskom na konceptu „metaverzuma“, konceptu u kojem bi internet bio predstavljen kao simulirani, trodimenzionalni svet dostupan kroz virtuelnu stvarnost. Predloženi Facebook metaverz nije bio ništa manje kontroverzan, a kritičari su ga nazivali sve, od smešnog do distopijskog.
Ipak, vrednost akcija Mete je zabeležila rast od 22 odsto u protekloj godini.
Iz striktno finansijskih razloga, Meta se čini u mnogo boljoj formi od drugoplasiranog za najgoru kompaniju 2021: kineskog giganta e-trgovine Alibaba, kome je cena akcija pala za preko 50 odsto nakon burne godine uznemiravanja od strane Kineske komunističke partije.
Međutim, Facebook je od svog osnivanja doživljavao da ga prate kontroverze, a to ga nije sprečilo u njegovom usponu da postane informacioni centar. Stoga je nejasno da li će takav negativan publicitet poslužiti kao značajna prepreka za kompaniju, koja i dalje ostaje lider na društvenim medijima, čak i uprkos negativnom publicitetu koji je dobila.
Facebook/Meta platforme nisu odgovorile na zahtev za komentar.