Kompanija Tesla izumela baterije koje bi mogle da traju do 100 godina
Istraživački tim kompanije „Tesla“ i kanadskog univerziteta u Halifaksu nalazi se u višegodišnjoj misiji: da pronađe dugotrajnije i jeftinije baterije koje se brže pune za električna vozila i skladištenje energije. Njihov najnoviji prodor u ovoj oblasti predstavljaju baterije koje bi mogle da traju i do 100 godina.
Grupa naučnika je za kompaniju „Tesla“, koja proizvodi vozila na električni pogon, od 2016. do sada razvila nekoliko patenata, objavio je portal „Klima101“.
Baterija za čitav vek
Poslednji rad u nizu fokusira se na „stogodišnju bateriju“ — odnosno varijaciju litijum-nikl-mangan-kobalt baterije. Testiranje je pokazalo da postoji mogućnost da takve ćelije traju otprilike čitav vek u slučaju da rade na naponu od 3,8 volti (umesto uobičajenih 4,2 volta) uz održavanje na temperaturi od 25 stepeni.
Kada je reč o punjenju, nova baterija je, prema navodima autora, konkurentna litijum-gvožđe-fosfat (LFP) ćelijama, koje se sve više koriste u „Teslinim“ elektromobilima.
LFP baterije traju oko 10 godina. Povrh potencijalno skoro 10 puta dužeg životnog veka u odnosu na njih, „stogodišnja“ ćelija može uskladišti i veće količine energije.
Problem visoka cena
Veliki problem ovih baterija jeste to što su skuplje u poređenju sa LFP ćelijama i možda nikada neće dostići karakteristike neophodne za upotrebu u auto-industriji, navodi portal.
Istraživači sugerišu da bi njihova varijacija litijum-nikl-mangan-kobalt baterija mogla da se primenjuje za dugoročno skladištenje energije, ali potencijal za komercijalizaciju se i dalje ispituje.
Dodatni izazov jeste to što u svom sastavu nova baterija sadrži kobalt čije je rudarenje izuzetno štetno po životnu sredinu. Ipak, kompanija „Tesla“ najavljuje moguće modifikacije dizajna koje će isključiti kobalt.
MARIO ZNA i VANJA ELEZ- „ELITA“ je na kolenima- SPREMNI SU NA SVE da bi ostvarili cilj POROBLJAVANJA