Kompanija želi da koristi veštačku inteligenciju za identifikaciju pojedinaca
Telesign, kompanija koja je imala veliku ulogu u identifikaciji sa dva faktora (2FA), sada želi da pređe na razvoj globalnih rešenja za digitalni identitet koristeći „AI“.
Izvršni direktor Telesign-a, Džo Barton, otkrio je da veruje da može da uklopi ono što se u izveštaju naziva „fuzzy AI“ – kombinacija „AI“ i statističke analize.
Govoreći za TechRepublic, čini se da Barton sugeriše da je ovo namenjeno da se izdvoji veći tržišni udeo za Telesign, koji, uprkos svojoj 2FA inovaciji, zarađuje neuporedivo manje novca od te tehnologije od OpenID-a, LastPass-a itd.
Sada se Telesign okreće „AI“ kao načinu da postane konkurentan, prvenstveno preko komunikacione platforme-kao-usluge, koja je u radu već četiri godine.
A ključ za ovo je da se otarasite pasoša i koristite brojeve telefona ljudi i za verifikaciju ličnih dokumenata i za modeliranje podataka, kao i za „prilagođenu komunikaciju“.
Kada pominje „AI“, Barton, kao i mnogi pre njega, zapravo govori o mašinskom učenju (ML) i, između ostalog, rekao je publikaciji o načinima na koje Telesign želi da ga koristi za analizu lokacija i mrežne aktivnosti milijardi jedinstvenih brojeva telefona.
👉 Njujork uveo PSE ROBOTE da patroliraju ulicama https://t.co/XdRHh7021a
— Nulta Tačka (@ProdukcijaNT) April 12, 2023
On je naveo neke konkretne brojke: 5 milijardi brojeva u 195 zemalja prolazi kroz sistem kompanije za prenos podataka svakog meseca, i to je vidljivo Telesign-u „u ime“ 3.000 preduzeća.
„Razmatramo 2.200 različitih atributa u obrascima korišćenja vašeg telefona i koristimo sve to da obučimo model mašinskog učenja koji je izuzetno brz i precizan“, rekao je Barton, dodajući da je cilj da se utvrdi da li broj telefona koji neko koristi je zapravo njihov.
A sistem zasnovan na globalnim obaveštajnim podacima je dovoljno tačan da pokaže da li je osoba koja kreira nalog negde na internetu osoba za koju kažu da jeste, dodao je on.
Sledeće se nameće pitanje koliko ličnih podataka treba da zadrži kompanija da bi se sve ovo postiglo. Na ovo je Barton odgovorio rekavši da ne postoji „ogromna“ količina podataka koji se odnose na bilo koju osobu.
„Umesto toga, kada pošaljemo obaveštenje na broj telefona, možda svaki put kada vidim ovaj broj telefona da je promenio lokaciju, možda je korisnik u romingu na Vodaphone mreži širom sveta. To unosim u veštačku inteligenciju i kreiram novi statistički model zasnovan na događaju kretanja na ovom broju telefona u Evropi“, rekao je Barton.
I prema njegovim rečima, ovi podaci se onda odbacuju – ali Telesign-u ostaje „zanimljiv“ statistički model.
Što se tiče zašto je „AI“ uopšte neophodan da bi se ispunio zadatak umesto da koristi samo statističku analizu, Barton je rekao:
„Postoji mnogo različitih AI, ako hoćete. Na primer, mi uključujemo logaritamske regresije: fensi statističku analizu sa malo AI „zamućenosti“ oko ivica.“